• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

accu polen los maken

Dopsleuteltje 10 als ik me niet vergis, als ze een beetje vast zitten kan je ze met een schroevendraaier omhoog wippen, karweitje van 2 minuutjes.

En eerst de min pool (dan kan je geen kortsluiting maken met geaarde delen)

En wat ga je doen. Ik weet niet exact wat een astra g is, maar de radio kan op slot gaan als de polen los komen. Is het een kwestie van een nieuwe accu:even 2 startkabels erover zetten, dan blijft alles behouden.

en weet een van jullie hoe ik een - kabbel moet aansluiten aan me accu? of kan ik gewoon de kabbel ergens in de auto op een boutje vast maken?

Niet zomaar ergens. Het moet ergens zijn waar de bout op schoon staal zit. Meestal net onder de accu bak zit een dikke bout op schoon staal. Dat is de - pool van de accu.

mmm,klinkt niet alsof TS er echt sjoege van heeft.

ALs je al niet weet hoe je een accu losmaakt,is het dan wel wijs om,om het even wat zelf aan z'n auto te doen???

Lijkt me dat wassen en stofzuigen dan t max haalbare is.

Sorry voor t offtopic,maar heb vaker gezien dat mensen die er nul verstand van hebben meer verkloot dan goed gedaan hebben aan hun auto.

@asconahobbyist wrote:mmm,klinkt niet alsof TS er echt sjoege van heeft.

ALs je al niet weet hoe je een accu losmaakt,is het dan wel wijs om,om het even wat zelf aan z'n auto te doen???

Lijkt me dat wassen en stofzuigen dan t max haalbare is.

Sorry voor t offtopic,maar heb vaker gezien dat mensen die er nul verstand van hebben meer verkloot dan goed gedaan hebben aan hun auto.

Hahahah geweldig! stofzuigen! heeft iemand een idee waar ik dan die stekker in steek?

Sorry voor het geintje TS maar moest er wel om lachen..succes!!

Ik snap dat je fouten wil vermijden,maar lijkt het je wijs om aan zoiets te beginnen?? Heb nou niet het idee dat je er echt verstand van hebt.

En als je iets fout aansluit kan je zomaar een electrisch component van een hoop geld slopen,vandaar mijn (enigzins sarcastische) reactie,was verder niet lullig bedoeld)

Terug
Naar boven