• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu problemen

He goed idee,

kan er alleen van het weekend niet meer bij dus hier nog effe snel een vraagje als ik maandag aan de slag wil:

Welke waardes moet het ongeveer zijn?

dus: laadspanning is ... volt?

En dat stuk over dynamo's in CIH was handig. Bedankt voor de tip

He mensen,

Een tijdje niks laten horen. Maar ik heb hem nagemeten en gedaan.

Stationair loopt hij iets over de 14 volt en zodra ik gas ga geven zakt

terug tot net boven de 12v oftewel hij loopt leeg. Ik denk dus dat de

koolborstels op zijn. Kennen jullie nog iemand waarbij ik nieuwe kan

kopen voor een bosch dynamo of een besteladres?

Ruben

He mensen,

Een tijdje niks laten horen. Maar ik heb hem nagemeten en gedaan.

Stationair loopt hij iets over de 14 volt en zodra ik gas ga geven zakt

terug tot net boven de 12v oftewel hij loopt leeg. Ik denk dus dat de

koolborstels op zijn. Kennen jullie nog iemand waarbij ik nieuwe kan

kopen voor een bosch dynamo of een besteladres?

Ruben

Ik denk dat je spanningsstabilisator niet goed werkt of niet aanslaat.

Die laad de accu alleen bij als hij bij het in het contact zetten wordt ingeschakeld.

Bij het inschakelen loopt de spanning via het acculampje in je dashboard.

Bij mij was dit lampje stuk en liep de accu dus gewoon leeg en moest ik hem met een lader opladen.

Maar in jouw geval lijkt het me eerder dat je stabilisator niet goed werkt.

Maar even kijken: deze zit op/achterop je dynamo, maar niet op elke! Je hebt AC Delco en Bosch, één van de twee heeft zo'n stabilisator.

Ik had dit probleem in mijn Kadett C 1.2s. Ik kwam er maar niet achter wat het was, uiteindelijk maar eens met een lege accu de wegenwacht gebeld en die had het na zijn hersens pijnigen, want hij had "vroeger" altijd Manta gereden, redelijk snel gevonden.

Succes, MArk

Ik denk dat je spanningsstabilisator niet goed werkt of niet aanslaat.

Die laad de accu alleen bij als hij bij het in het contact zetten wordt ingeschakeld.

Bij het inschakelen loopt de spanning via het acculampje in je dashboard.

Bij mij was dit lampje stuk en liep de accu dus gewoon leeg en moest ik hem met een lader opladen.

Maar in jouw geval lijkt het me eerder dat je stabilisator niet goed werkt.

Maar even kijken: deze zit op/achterop je dynamo, maar niet op elke! Je hebt AC Delco en Bosch, één van de twee heeft zo'n stabilisator.

Ik had dit probleem in mijn Kadett C 1.2s. Ik kwam er maar niet achter wat het was, uiteindelijk maar eens met een lege accu de wegenwacht gebeld en die had het na zijn hersens pijnigen, want hij had "vroeger" altijd Manta gereden, redelijk snel gevonden.

Succes, MArk

Heb hem vrijdag van de auto afgehaalt en kwam er al snel achter dat er

extreem veel vet en bagger in de dynamo zat. De uitschuifstukjes die op

de regelaar ?? zaten waren helemaal vol vet en liepen absoluut niet soepel.

rustig het ding uitelkaar gehaald, in opzet om hem schoon te maken, en tot mijn

grote schik heb ik tijdens het demonteren twee van de drie draden die aan de

spoel zitten losgeslagen :argue. Is volgens mij niet te solderen want dan werkt

de spoel niet meer. ( Bosch dynamo rode ring )

Dus denk maar dat ik deze inelkaar zet en een gereviseerde ga kopen. Dus onthoudt

haal eerst het voorste gedeelte van de dynamo eraf en daarna pas het achterste. Dat

is mijn les geweest, van waarschijnlijk ?? euro.

Bedankt nog voor alle tips en hierbij mijn laatste vraag is er nog iemand in regio rotterdam

die een goed werkende en of gereviseerde bosch dynamo voor een 2.0 gsi heeft liggen tegen

een mooie prijs? :wors

Ruben

Heb hem vrijdag van de auto afgehaalt en kwam er al snel achter dat er

extreem veel vet en bagger in de dynamo zat. De uitschuifstukjes die op

de regelaar ?? zaten waren helemaal vol vet en liepen absoluut niet soepel.

rustig het ding uitelkaar gehaald, in opzet om hem schoon te maken, en tot mijn

grote schik heb ik tijdens het demonteren twee van de drie draden die aan de

spoel zitten losgeslagen :argue. Is volgens mij niet te solderen want dan werkt

de spoel niet meer. ( Bosch dynamo rode ring )

Dus denk maar dat ik deze inelkaar zet en een gereviseerde ga kopen. Dus onthoudt

haal eerst het voorste gedeelte van de dynamo eraf en daarna pas het achterste. Dat

is mijn les geweest, van waarschijnlijk ?? euro.

Bedankt nog voor alle tips en hierbij mijn laatste vraag is er nog iemand in regio rotterdam

die een goed werkende en of gereviseerde bosch dynamo voor een 2.0 gsi heeft liggen tegen

een mooie prijs? :wors

Ruben

Heb de dynamo er weer inzitten. Hij draait weer fantastisch de lampen geven weer genoeg licht om 's nachts te kunnen zien of je lampen echt wel aan staan en waar je naar toe gaat. Ga nu verder met de bodem in de verf te zitten aan de binnenkant en dan nog effe tectyleren voordat ze gaan strooien en door naar de apk.

- ging vrijdag weg uit rotterdam en heb vervolgens ruim 4 uur in de trein gezeten om thuis te komen, utrecht problemen, en toen dacht ik.... had ik maar de auto genomen :hmmz -

Heb de dynamo er weer inzitten. Hij draait weer fantastisch de lampen geven weer genoeg licht om 's nachts te kunnen zien of je lampen echt wel aan staan en waar je naar toe gaat. Ga nu verder met de bodem in de verf te zitten aan de binnenkant en dan nog effe tectyleren voordat ze gaan strooien en door naar de apk.

- ging vrijdag weg uit rotterdam en heb vervolgens ruim 4 uur in de trein gezeten om thuis te komen, utrecht problemen, en toen dacht ik.... had ik maar de auto genomen :hmmz -

Terug
Naar boven