Christiaan Hummel
Post weinig
Ik probeerde vandaag mijn Astra te starten, en helaas deed hij het niet. Startmotor doet het wel, eerste keer sloeg de motor ook bijna aan. Ik heb alle verbruikers uitgezet (radio, verwarming, blower), en het nog een keer geprobeerd, startmotor draait wel rond maar motor wil niet aanslaan. Na een aantal pogingen hoor ik (denk ik) ook de brandstofpomp een soort van klotsende geluiden maken (achter waar de benzinetank is klinkt dat geluid).
Met een multimeter de accu doorgemeten, voltage is rond de 12 volt, en de accu is 12 volt, dus dat lijkt me in orde. Amperage gemeten, en daar komt 0 uit.
Nu ben ik geen electrotechnicus, maar ik denk dat de accu stuk is (door de kou wil dat toch wel gebeuren?). Vreemd is dat de centrale vergrendeling en binnenverlichting het nog wel doet.
Weet iemand wat dit betekent?
Met een multimeter de accu doorgemeten, voltage is rond de 12 volt, en de accu is 12 volt, dus dat lijkt me in orde. Amperage gemeten, en daar komt 0 uit.
Nu ben ik geen electrotechnicus, maar ik denk dat de accu stuk is (door de kou wil dat toch wel gebeuren?). Vreemd is dat de centrale vergrendeling en binnenverlichting het nog wel doet.
Weet iemand wat dit betekent?