• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu vervangen - Radio werkt niet meer...?

Beste Opel experts,

Gisteren is mijn Accu vervangen (in een Kwik fit garage) van mijn OPEL VECTRA-C Voertuigsoort Personenauto (M1 /AA ):
Volgens een collega op mijn werk kan het zijn dat er een code ingevoerd moet worden op de boordcomputer voordat deze weer werkt.
Voor de rest werkt alles, behalve de radio. Is de monteur niet gewoon een kabel vergeten vast te zetten?... of is er echt een code die ingevoerd moet worden in de boordcomputer... Heeft iemand hier ervaring mee? of suggesties? Dank.!

hmmm, na even verder speuren zie ik dat er een code ingevoerd moet worden:

Contact aan
radio uit zetten
AS knop inhouden en tegelijkertijd radio aanzetten
nu moet er code op het scherm staan
toets 1 staat voor 1 t/m 0
toets 2 ” ” ” “
toets 3 ” ” ” “
toets 4 ” ” ” “

op deze manier voer je je code in (4-cijferig)
Als je dit gedaan hebt bevestigen met AS-toets

Tja... en hoe kom ik nu aan de code?

de code hoort bij de auto te zitten
is een papiertje te grote van een pinpas, hierop is de radio code de security code en de sleutel code te vinden.

Eergisteren nieuwe accu bij mijn Opel corca . Geen radio ,er komt safe op .

De garagist heeft gezegd dat ik moet wachten tot er 4 nullen komt op te staan , maar blijft op safe staan . Ik heb de code maar weet niet hoe het werkt. Er staat geen beschrijving in de Opel boek . Wat nu .

Met vriendelijke groeten Marina

Ik heb ook problemen met mijn radio na vervanging batterij. Bij mijn Opel mervia is de scherm van de radio helemaal weg, ik kan dat niet terug aanzetten, iemand een tip hoe ik de radio terug kan aanzetten?

Alvast bedankt

Groetjes

Terug
Naar boven