• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu volgende dag weer leeg....

Maar als ik dan zekeringen eruit haal en de lekstroom zakt hoe weet ik dan waar die zekering die de lekstroom opheft voor dient? :hmmz

En ik lees net hier in een topic die ik hieronder naar voren zag komen dat iemand oo eens de accu leeg had door de radio....

Die de telefoon maar bleef zoeken........

Laat ik nou ook zo'n blauwetandgeval erin hebben zitten!

Die er ook maar eens uit halen zien of het helpt!

@dunjatamara wrote:Maar als ik dan zekeringen eruit haal en de lekstroom zakt hoe weet ik dan waar die zekering die de lekstroom opheft voor dient? :hmmz

Staat er geen plaatje op je zekering kastje? en anders even google raadplegen deze weet meestal wel raad, of je handleiding die bij de auto zit.

Vergeet niet dat een loodaccu als deze helemaal leeg is dat deze dan 33% capaciteit kwijt raakt.

Dit wil zeggen dat als je accu leeg was en als je hem dan oplaad je van de bv 50A je nog maar 33A overhoud

Gaat hij nog een keer leeg heb je nog maar 33% van 33A over. Enz enz. Dus je accu is Veel sneller leeg!

Koop anders bij de bouwmarkt een mulimeter voor een paar euri's dan kun je zo veel meten als je wil, zet er event. De waarde's hier neer dan kan iedereen meedenken. ;)

dt830b-digital-multimeter-clamp-meter.jpg

Ik heb dit geval gekocht, kan ik hiermee de accu meten?

Voor ik de doos open maken en ik 15e weg heb gegooid :sleeping

ja, daar zou het mee moeten gaan, is een doodgewone multimeter. Weet je zeker dat bv de kofferbakverlichting niet blijft branden?

Das een goeie! nog niet naar gekeken maar wel aan gedacht, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet bij mijn auto ben wezen kijken sinds oudjaarsdag, alleen komt maandag nu wel heel dichtbij dus ik heb nog maar een weekend de tijd dus ik krijg opeens last van haast :oops:

Nu even uitzoeken hoe dat ding werkt ik ben al zover dat ik weer waar zwart en rood in moeten nu nog uitzoeken welke stand ik denk dcv?

Even gemeten, zonder dat die op contact stond dan geeft de accu 10.33 de auto start ook niet.....

Ben ik even nieuwsgierig naar de schuur gelopen en heb ik de accu gemeten die ik er eerst in had die geeft 12.23 aan :hmmz

Kofferbak lampje gecheckt die is het in elk geval niet ;)

zou het betekenen dat mijn vorige accu die mij in de sneeuw in de steek liet meer geeft dan die ik ter testen erin heb gestoken.....

:roll:

Wat een gemartel toch weer....

Laadt ie nou voldoende bij als de motor loopt?

14.4 max.

Lekstroom zoeken dmv de minpool losnemen en daar een proeflampje tussen te doen...dus op de minpool accu en de minklem.

Als je lampje brand heb je dus een verbruiker.

Je gaat 1 voor 1 zekeringen trekken, blijft het lampje aan, druk je die zekering gelijk weer terug.

Gaat het lampje uit heb je de verbruiker te pakken.....

Dan ga je kijken, in welke kring het zit (zekeringenschema er bij pakken) En vervolgens ga je daar op verder werken.

Vaak zijn het stomme dingen zoals lampen die aanblijven, kofferbak of dashboardkastje!!!

Maar heb het zelf laatst gehad met een eigen auto dat de autoradio stroom ging vreten. Was een zgan kenwood met usb....die is gewoon de kliko in gegaan terwijl die gewoon goed speelde....

Inmiddels bijna 2 pagina's vol met moeilijk doen terwijl het makkelijk kan...... :sleeping

@dunjatamara wrote:Das een goeie! nog niet naar gekeken maar wel aan gedacht, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet bij mijn auto ben wezen kijken sinds oudjaarsdag, alleen komt maandag nu wel heel dichtbij dus ik heb nog maar een weekend de tijd dus ik krijg opeens last van haast :oops:

Nu even uitzoeken hoe dat ding werkt ik ben al zover dat ik weer waar zwart en rood in moeten nu nog uitzoeken welke stand ik denk dcv?

dcv is inderdaad gelijkspanning. 20v bereik is ook goed, precies waar je de rode vierkantjes om hebt gezet moeten de meetpennen in.

Kon gisteren niet meer dan de accu zo meten ;)geen hulp geen oppas ;)

Heb wel gekeken naar lampjes die evt blijven branden maar dat was niet het geval., vandaag kan ik echt dingen na kijken en heb ik ook de andere auto erbij om te starten.

FEarless wat jij zegt over die radio, kan heel goed hoor dat die de ellende veroorzaakt, Ik heb een av

car audio met bluetooth usb mediakaart etc, dat ding lijdt een eigen leven.

Ik ga er straks mee aan de gang ;)

Accu goed opladen en vervolgens de zekeringen test doen. Kom je dan wel uit op de zekering van de radio dan trek je daarvan dr stekker eens los dan zal het testlampje ook uitgaan.

Nou gekeken lampje erop en met de massa er tegen aan ik trok een gele 20 eruit en lampje ging uit, stopte zekering er weer in en lampje weer aan.

Nu uitzoeken voor welke groep die is, maar ik kan geen schema met verklaringen vinden ook niet in het boekje :shock: :oops:

zekeringkast.JPG

Die rood omcirkelde dus.

Kan iemand mij vertellen waarvoor deze is?

Ik zou wel op verkeerde termen zoeken bij google maar kan het echt niet vinden :???:

Het is maar een vreemde auto :angel

Het is de claxon gevaren licht trekhaakstroom en klok zekering!

Maar goed de accu die er eerst in zat in gezet die was leeg toen we die vervingen.

Auto starte meteen :wtf

Net kleine 40km aan een stuk gereden stukje snelweg erbij gepakt.

Gemeten toen ik terug was als hij nog liep 14.3

Met verbruikers dus lichten en de kachelblazer op 4 14.0

En toen ik hem uit had gezet 13.03 :hmmz

Die zekering die is dus ook voor de trekhaak en daar staat constante stroom op volgens het boekje :???: dus eigenlijk ook niet gek dat die het lampje deed uitgaan toch?

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en of die morgenvroeg ook gewoon start en als dat zo is wat er gebeurd als de temp buiten weer tot 0 graden komt.

Heel vreemd allemaal :jerry ouwe slopel ook :jerry

Terug
Naar boven