• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu

Peter Reedijk

Post weleens wat
Vanmorgen de kinderen naar school gebracht met de corsa A ruitenwissers aan en die gingen wel heel langzaam.Kinderen binnen gebracht wil ik weer weg rijden niks meer.

ANWB gebeld en wat blijkt accu leeg.Nu rij ik altijd kleine stukjes en daar had hij wel een speciale accu voor de prijs van €125,-.

Lijkt mij een beetje aan de dure kant.

Is er iemand hier die nog een goedkoop adresje heeft voor een accu omgeving rotterdam?

En wat voor een accu kan ik er het beste inzetten?

Moet wel wat goedkoper kunnen, maar accu's zijn gewoon schreeuwend duur... Heb er zelf een zwaardere variant in gezet (55Ah) maar standaard is het 44Ah volgens mij. Dat is voor een normaal corsaatje prima ;)

Moet wel wat goedkoper kunnen, maar accu's zijn gewoon schreeuwend duur... Heb er zelf een zwaardere variant in gezet (55Ah) maar standaard is het 44Ah volgens mij. Dat is voor een normaal corsaatje prima ;)

voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)

voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)

@*Jurgen* wrote:voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)

Wat bedoel je met een jappen accu?

Een accu uit een japanse auto?

In principe kan elke accu er toch in?

Plus past toch altijd op de plus en min op de min

@*Jurgen* wrote:voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)

bij japanse auto's loopt er vaak een beugel over de accu heen om m vast te zetten, bij opel zet je m met een klem onderaan vast

bij japanse auto's loopt er vaak een beugel over de accu heen om m vast te zetten, bij opel zet je m met een klem onderaan vast

@Peter Reedijk wrote:@*Jurgen* wrote:voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)

edit: nevermind

@Peter Reedijk wrote:@*Jurgen* wrote:voor mijn part druk je er een 100Ah in, zolang het past, past het ;) Je dynamo laad dan de accu wat minder snel op, maar daar zul je niet zoveel van merken. Let wel even op hoe je de accu vastmaakt, dat je niet straks met een jappen accu thuis komt ofzo ;)

edit: nevermind

je hebt die kleine accus al vanaf 45 euro als je een beetje vergelijkt.

bij praxissen/autoonderdelen sits/etc

tenzij je een dikke geluidsinstallatie hebt zou ik niet weten waarom je meer ah zou willen. die van mij start altijd met zn kleine accuutje. ook in de winter met weinig gebruik.

Wel opletten dat er accus zijn waar de plus en min omgedraaid zitten hè. En die passen niet omdat dan meestal je kabels te kort zijn om aan te sluiten. dat zijn volgens mij jappenaccus trouwens :P

je hebt die kleine accus al vanaf 45 euro als je een beetje vergelijkt.

bij praxissen/autoonderdelen sits/etc

tenzij je een dikke geluidsinstallatie hebt zou ik niet weten waarom je meer ah zou willen. die van mij start altijd met zn kleine accuutje. ook in de winter met weinig gebruik.

Wel opletten dat er accus zijn waar de plus en min omgedraaid zitten hè. En die passen niet omdat dan meestal je kabels te kort zijn om aan te sluiten. dat zijn volgens mij jappenaccus trouwens :P

@*Jurgen* wrote:bij japanse auto's loopt er vaak een beugel over de accu heen om m vast te zetten, bij opel zet je m met een klem onderaan vast

Ik heb er 1 uit een aygo gesloopt past deze?

@*Jurgen* wrote:bij japanse auto's loopt er vaak een beugel over de accu heen om m vast te zetten, bij opel zet je m met een klem onderaan vast

Ik heb er 1 uit een aygo gesloopt past deze?

moet je dus even kijken of ie aan de onderkant een opstaand randje heeft om hem vast te zetten.

En of de plus en de min aan de juiste kant zitten. :P Even bij je eigen auto kijken en vergelijken.

Onze mitsubishi pajero heeft dat namelijk en die accu past in geen van onze andere autos omdat hoe je hem ook neerzet; de kabels zijn dan te kort...

De accu in die pajero zit inderdaad ook zo vast als jurgen zegt, met een beugel over de accu heen. maar heeft ook gewoon een randje onderaan om hem vast te zetten in een normale auto.

moet je dus even kijken of ie aan de onderkant een opstaand randje heeft om hem vast te zetten.

En of de plus en de min aan de juiste kant zitten. :P Even bij je eigen auto kijken en vergelijken.

Onze mitsubishi pajero heeft dat namelijk en die accu past in geen van onze andere autos omdat hoe je hem ook neerzet; de kabels zijn dan te kort...

De accu in die pajero zit inderdaad ook zo vast als jurgen zegt, met een beugel over de accu heen. maar heeft ook gewoon een randje onderaan om hem vast te zetten in een normale auto.

Laadt de accu wel bij dan?

Als je rijdt moeten de ruitenwissers gewoon normaal werken en niet langzaam gaan.

Het is zinloos om een nieuwe accu te plaatsen als deze niet wordt bijgeladen.

Gr Ronald.

Terug
Naar boven