• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

achter wiellager kapot?

Edje13

Post weinig
Hallo forummer's

Ik heb weer eens een probleem met mijn corsa:swear

Als ik over een drempel rijd,of met medepassagiers op de achterbank.

Dan hoor ik iedere keer een "bonk".(drempel),rechts achter.:wtf

Met medepasagiers hoor je echt een schurend/ratelend geluid.

En nee,het is niet de uitlaat.

Alleen of met 2 man voorin hoor ik alleen maar de "bonk".

Ik heb toen de auto opgekrikt,en een kleine speling in het wiel waargenomen.

Nu heb ik in de vraagbaak gelezen, dat hier een binnenste en een buitenste wiellager zit.

Moet ik ze dan alle 2 vervangen?

En hoe?

BvD

Edje13

Wiellagers test je door het wiel een slinger te geven, met je hand op de veer.

Je hoort dan een rauw geluid en voelt een lichte trilling in de veer.

Heb je niet toevallig slappe schokdempers achter?

Wiellagers test je door het wiel een slinger te geven, met je hand op de veer.

Je hoort dan een rauw geluid en voelt een lichte trilling in de veer.

Heb je niet toevallig slappe schokdempers achter?

Tjah, je kan wel vanalles verzinnen wat het kan zijn verder.

Beste is alles even op de brug bekijken, dus ff langs de garage en vragen of ze willen kijken.

Wiellager zoemt vooral. Als het rechts achter is zoemt het harder en sneller als je een bocht naar links rijd en andersom. Duidelijk constant geluid ongeacht het gewicht wat er in de auto zit. Lijkt me vreemd dat het je wiellager is... Is mischien je veer gescheurd?

ja een bonk lijkt mij ook niet op een kapot wiellager, als je wiellager kapot is heb je een constant brommend geluid, alsof er een enorme bij in zit zeg maar, heb je je wielbouten we ff na getrokken? :P dalijk zit je wiel los haha ma lijkt me vrij voor de hand liggend dat je dat al gechekt heb, ik zal de wiellagers eerst met rust laten als ik jou was, wat je ook kan doen is de andere kant opkrikken en kijken als daar ook spelling op je wiel zit.

Tjah, je kan wel vanalles verzinnen wat het kan zijn verder.

Beste is alles even op de brug bekijken, dus ff langs de garage en vragen of ze willen kijken.

Wiellager zoemt vooral. Als het rechts achter is zoemt het harder en sneller als je een bocht naar links rijd en andersom. Duidelijk constant geluid ongeacht het gewicht wat er in de auto zit. Lijkt me vreemd dat het je wiellager is... Is mischien je veer gescheurd?

Ik ben verder nog niet echt bekend met opel, maar stabilisatie stangen kunnen ook wel eens een bonk geven bij drempels, als ze stuk zijn...

ja een bonk lijkt mij ook niet op een kapot wiellager, als je wiellager kapot is heb je een constant brommend geluid, alsof er een enorme bij in zit zeg maar, heb je je wielbouten we ff na getrokken? :P dalijk zit je wiel los haha ma lijkt me vrij voor de hand liggend dat je dat al gechekt heb, ik zal de wiellagers eerst met rust laten als ik jou was, wat je ook kan doen is de andere kant opkrikken en kijken als daar ook spelling op je wiel zit.

bedankt voor de info.

Moet morgen maar ff kijken,als het mooi weer is.

De veer heb ik ook bekeken,niks aan te zien.

Waar zit de stabi-stang ergens achter(foto)?

Ik ben verder nog niet echt bekend met opel, maar stabilisatie stangen kunnen ook wel eens een bonk geven bij drempels, als ze stuk zijn...

bedankt voor de info.

Moet morgen maar ff kijken,als het mooi weer is.

De veer heb ik ook bekeken,niks aan te zien.

Waar zit de stabi-stang ergens achter(foto)?

Stabistang zit niet op de achteras bij een Corsa-A/B. Gewoon 2 bouten aan 't chassis, en dan vast aan 2 schokdempers vast gedrukt met 2 veren.

Grote kans dat je schokdempers aan gort zijn koudkunstje die vervangen.

M'n schoonzusje had 't ook, bij verwijderen van de schokdempers vielen ze uit elkaar.

Stabistang zit niet op de achteras bij een Corsa-A/B. Gewoon 2 bouten aan 't chassis, en dan vast aan 2 schokdempers vast gedrukt met 2 veren.

Grote kans dat je schokdempers aan gort zijn koudkunstje die vervangen.

M'n schoonzusje had 't ook, bij verwijderen van de schokdempers vielen ze uit elkaar.

Terug
Naar boven