• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

achter wiellager kapot?

Waarom dat???? Auto op z'n poten laten staan, schokdempers losdraaien in de kofferbak.

Koets van de Corsa opkrikken.... dan effe in de gaten houden dat je de remleidingen niet laat strak staan.

En dan pak je die veren zo eruit...

Achter = EITJE.

Waarom dat???? Auto op z'n poten laten staan, schokdempers losdraaien in de kofferbak.

Koets van de Corsa opkrikken.... dan effe in de gaten houden dat je de remleidingen niet laat strak staan.

En dan pak je die veren zo eruit...

Achter = EITJE.

Schokdempers zijn getest,en nog goed bevonden(zie eerder bericht).

Van 't weekend maar ff kijken.

Moet toch ook mijn einddemper vervangen(zie:andere topic).

Hoor je niet toevallig de uitlaat tegen de bodem aan komen?

Met meerdere personen in de auto zakt die wel in en komt je uitlaat veel sneller op de bodem te staan....

Dat geeft ook wel een rot geluid soms

Schokdempers zijn getest,en nog goed bevonden(zie eerder bericht).

Van 't weekend maar ff kijken.

Moet toch ook mijn einddemper vervangen(zie:andere topic).

Uitlaat lijkt me sterk.

Ik hoor nl het geluid echt rechts achter,terwijl de uitlaat links achter hangt.

Hoor je niet toevallig de uitlaat tegen de bodem aan komen?

Met meerdere personen in de auto zakt die wel in en komt je uitlaat veel sneller op de bodem te staan....

Dat geeft ook wel een rot geluid soms

Ah ja okee...maarja een bonk R.A dan ga je er vanuit dat het in de vering zit....

Alles wat mee beweegt met veren kan dat zijn.

Lagers bonken niet...

Banden kunnen lawaai maken, samen met de lagers...maar dat gebonk komt ergens anders weg.

Uitlaat lijkt me sterk.

Ik hoor nl het geluid echt rechts achter,terwijl de uitlaat links achter hangt.

De schokdempers kunnen wel goed zijn als je ze indrukt e.d. dat de auto niet na-dijnst. Maar het kan de rubbere ophanging zijn waar de schokdempers in zitten....

Mijn schoonzusje had bijv non-originele rubbers erin, deze hadden stalenbussen erin met stalen ringen boven op... Elke keer ramde de schokdemper op z'n max tegen die stalenbus aan met z'n bumpblocks. Dat hoor je goed...

Uitlaat kan ook best de oorzaak zijn alles resoneert in een auto, kan zo zijn dat 't geluid links te horen is maar rechts veroorzaakt word.

Ah ja okee...maarja een bonk R.A dan ga je er vanuit dat het in de vering zit....

Alles wat mee beweegt met veren kan dat zijn.

Lagers bonken niet...

Banden kunnen lawaai maken, samen met de lagers...maar dat gebonk komt ergens anders weg.

@Fearless en @Aapje:

Jullie hebben toch gelijk:wors

Het was toch de uitlaat achter demper(zie ander topic).

Nadat deze vervangen is ,is de bonk weggebleven:D

Ook mijn dank aan de andere forummers.:thumbup

Dankzij deze adviezen,toch kunnen uitsluiten dat het toch niet het lager was.

Nu weet ik wel hoe ik het kan herkennen al ie wel stuk zou zijn;)

Zo zie je maar ,dankzij dit forum ben je nooit te oud om iets te leren.:angel

De schokdempers kunnen wel goed zijn als je ze indrukt e.d. dat de auto niet na-dijnst. Maar het kan de rubbere ophanging zijn waar de schokdempers in zitten....

Mijn schoonzusje had bijv non-originele rubbers erin, deze hadden stalenbussen erin met stalen ringen boven op... Elke keer ramde de schokdemper op z'n max tegen die stalenbus aan met z'n bumpblocks. Dat hoor je goed...

Uitlaat kan ook best de oorzaak zijn alles resoneert in een auto, kan zo zijn dat 't geluid links te horen is maar rechts veroorzaakt word.

[rquote=1894030&tid=144659&author=olle323]Zit de veer niet meer onder spanning als je de poot er onderweg hebt bij een corsa?[/rquote]

aan de voorkant wel

achter niet

als achter de schkbrekers los zijn en de auto omhoog gaat vallen de veren er zo uit

@Fearless en @Aapje:

Jullie hebben toch gelijk:wors

Het was toch de uitlaat achter demper(zie ander topic).

Nadat deze vervangen is ,is de bonk weggebleven:D

Ook mijn dank aan de andere forummers.:thumbup

Dankzij deze adviezen,toch kunnen uitsluiten dat het toch niet het lager was.

Nu weet ik wel hoe ik het kan herkennen al ie wel stuk zou zijn;)

Zo zie je maar ,dankzij dit forum ben je nooit te oud om iets te leren.:angel

[rquote=1894030&tid=144659&author=olle323]Zit de veer niet meer onder spanning als je de poot er onderweg hebt bij een corsa?[/rquote]

aan de voorkant wel

achter niet

als achter de schkbrekers los zijn en de auto omhoog gaat vallen de veren er zo uit

Terug
Naar boven