• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteraf mistlampen inbouwen astra g

@black_astra wrote:@ZakhooiTM wrote:Hmmm, ik denk dat ik weer een leuk projectje hebt gevonden :)

Moet ik op jacht gaan naar die speednuts of zijn ze gewoon ergens makkelijk te bestellen ?

Zijn wel makkelijk te vinden/kopen denk ik. Je moet ook nog een relais en schakelaar hebben. En misschien nog draden trekken maar dit weet ik ook nog niet

Zover ik heb gezien is het voorbereid (heb 2 loze kabels bij de voor bumpert hangen) als het dan een kwestie van relais en schakelaar zien te vinden is dan ga ik maar eens kijken of ik het spul kan vinden.

Misschien dan ook een ding maken dat ze m'n stuur richting volgen, lijkt me ook wel geinig :)

Ik heb evt nog wel een schakelaar en een relais voor je, PM maar bij interesse!

Ook nog wel die speednuts denk ik, maar dan grijze die zijn eigenlijk iets te klein en passen niet helemaal goed, maar ik heb mijn mistlampen er ook mee ingehangen! Maar ik zou ff moeten tellen hoeveel ik er nog heb!

@Dantji wrote:Ik heb evt nog wel een schakelaar en een relais voor je, PM maar bij interesse!

Ook nog wel die speednuts denk ik, maar dan grijze die zijn eigenlijk iets te klein en passen niet helemaal goed, maar ik heb mijn mistlampen er ook mee ingehangen! Maar ik zou ff moeten tellen hoeveel ik er nog heb!

Je hebt een PM :)

292a3e60dc61ccb8f6e3ee36b49999b9.jpg

13a8e4f99a64f19fce6a8e7bea51b495.jpg

Ziet er zo uit bij mij. Volgens mij hoef ik dan geen kabels te trekken. of wel? Waar moet het relais? Moet ik nog controleren of daar ook van die pinnetjes zitten

cT6b3O3.jpg

K2 Relay - High beam

K3 Relay - Heated back window

K4 Relay - Fog lamp, front <<<<

K5 Relay - Fog lamp, rear

K6 Relay - Wiper, back window T2 Transmitter

K7 Relay - Mirror heating

K10 Relay - Wiper, windscreen (Stage 1/Interval)

K12 Relay - Trumpet horn

K48 Relay - Turn signal lamp, shielded

@ZakhooiTM wrote:
cT6b3O3.jpg

K2 Relay - High beam

K3 Relay - Heated back window

K4 Relay - Fog lamp, front <<<<

K5 Relay - Fog lamp, rear

K6 Relay - Wiper, back window T2 Transmitter

K7 Relay - Mirror heating

K10 Relay - Wiper, windscreen (Stage 1/Interval)

K12 Relay - Trumpet horn

K48 Relay - Turn signal lamp, shielded

Heb je ook een schema van de zekeringen. Kan nergens bevestigd krijgen dat het om zekering 12 gaat

@Dantji wrote:Mooi! Paste die stekker bij jou goed?

Ja de stekker paste wel aardig goed,Wel moest ik de groene rubbertjes van de stekker af halen.

Nu ben ik wel erg benieuwd naar de pasvorm in de bumper zelf. De imitatie lampen zijn altijd minder goed dan origineel, er mankeert altijd wel iets.

Het is alleen wel jammer dat ik geen dremel heb om gaten in de bumper te maken. Met een zaag wordt het minder netjes volgens mij

Je kan ook met een verfbrander / fohn het plastic van de bumper verwarmen en met een dik stanleymes ( geen afbreekmesje ) snijden.

Ik zal ook eens proberen om het groene eraf te halen van de stekkers ( maar dacht eigenlijk dat dat tegen het vocht was.

bij mij past het niet helemaal lekker en ik heb DEPO lampen

Terug
Naar boven