• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

achteras 70% voor dagelijks?????

D-lover

Post weinig
jongens,heb de zoek engine gebruikt maar vind niet onmiddelijk een antwoord op mijn vraag.....

ze boden mij onlangs een achteras met 70% ZF platensper aan....aangezien ik op zoek ben heb ik wel intresse maar....is 70% te doen om dagelijks me rond te rijden?

wil niet elke maand ander lagers laten steken ofzo...zou de wagen graag betrouwbaar houden....

betreft een manta B gsi

40% is beter en wat berekenbaarder als het vochtig weer wordt, de 70% heeft dan in lage snelheden de neiging om de auto de bocht door te duwen, bij droog weer krijg je een sneller bandenslijtage.

Ik ken mensen die wel met 100% sper rijden in hun dagelijkse wagen, dus het kan wel, maar ook dat vreet banden en op den duur de rubbers e.d.

40% is beter en wat berekenbaarder als het vochtig weer wordt, de 70% heeft dan in lage snelheden de neiging om de auto de bocht door te duwen, bij droog weer krijg je een sneller bandenslijtage.

Ik ken mensen die wel met 100% sper rijden in hun dagelijkse wagen, dus het kan wel, maar ook dat vreet banden en op den duur de rubbers e.d.

70% voor dagelijks is behoorlijk.

En dan heeft de auto echt de neiging te gaan wringen in bochten.

Ik ben nog altijd opzoek naar 70% sper voor in mijn manta, maar die is dan ook niet voor dagelijks!

voor dagelijks gebruik zou ik 40% willen. Puur omdat het dan handelbaarder blijft en het toch leuker is

om mee te rijden.

70% voor dagelijks is behoorlijk.

En dan heeft de auto echt de neiging te gaan wringen in bochten.

Ik ben nog altijd opzoek naar 70% sper voor in mijn manta, maar die is dan ook niet voor dagelijks!

voor dagelijks gebruik zou ik 40% willen. Puur omdat het dan handelbaarder blijft en het toch leuker is

om mee te rijden.

had al een vermoeden..... dus af te raden m.a.w ?

ben nogal iemand met zware voet dus een misser is snel gemaakt in de bochten met 70%......?

had al een vermoeden..... dus af te raden m.a.w ?

ben nogal iemand met zware voet dus een misser is snel gemaakt in de bochten met 70%......?

70% gaat wel op de weg maar idd 40% is betrouwbaarder, helemaal als er ook eens een ander (jevrouw/vrindin) met de auto op stap gaat.

Andere optie is een wormsper van Quaife

70% gaat wel op de weg maar idd 40% is betrouwbaarder, helemaal als er ook eens een ander (jevrouw/vrindin) met de auto op stap gaat.

Andere optie is een wormsper van Quaife

in belgie kan je ze nieuw krijgen...

KB RACING

KB_Racing_20100415150730_XL.jpg

Terug
Naar boven