• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteras netjes maken

ik heb mijn achteras ook in de verf gezet, ipv spuiten of coaten.

maar dan met speciale verf,

zwarte lak van flexa, gelijk aan ijzermenie, maar dan menie en aflak ineen.

ideaal spul.

kost paar knaken, maar heb je ook wat.

ook gewoon over blank staal heen te verfen.

voor de mooi, even een zachte kwast gebruiken.

ben je in 1 keer klaar :D

ik heb mijn achteras gewoon eerst in de loodmenie gezet en toen overgeschilderd met gewone verf:D blijft prima zitten

ik heb mijn achteras gewoon eerst in de loodmenie gezet en toen overgeschilderd met gewone verf:D blijft prima zitten

Goed thuisgekomen dus met de as.

Heb vorig jaar een as geschilderd met scheepslak (dat wat ze op de bodem van een schip smeren) werkt goed en een blik was 20 euro.

Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.

Goed thuisgekomen dus met de as.

Heb vorig jaar een as geschilderd met scheepslak (dat wat ze op de bodem van een schip smeren) werkt goed en een blik was 20 euro.

Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.

Bedankt voor alle tips, hij is nu iniedergeval zover afgestaalborsteld, en in de owatrol gezet.

Dan nog even verven met een van de verftips hier en dan zou hij er weer netjes uit moeten zien :)

[rquote=1877155&tid=143362&author=Manta 24V]Goed thuisgekomen dus met de as.

Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.[/rquote]

Ja terugweg was weer goed gegaan :) de kar in de garage en gaan pitten, was 12:30 en moest er sochtends weer om 6 uur uit :)

Bedankt voor alle tips, hij is nu iniedergeval zover afgestaalborsteld, en in de owatrol gezet.

Dan nog even verven met een van de verftips hier en dan zou hij er weer netjes uit moeten zien :)

Tegenwoordig laat ik ze poedercoaten is wel een stuk duurder maar minder werk dus het 1 heft het ander weer op.[/rquote]

Ja terugweg was weer goed gegaan :) de kar in de garage en gaan pitten, was 12:30 en moest er sochtends weer om 6 uur uit :)

Heb de mijne met een komborstel op de kleine slijptol blank gemaakt.

Ik heb verschillende borstels geprobeert maar die met getwiste draden waren het beste.

Verkrijgbaar bij de betere ijzerwarenwinkel.

De andere verloren veel te snel hun draden.

En vooral niet vergeten de beschermingsbril op te doen, mijn overal zat vol met losse draadjes.

Waar ik niet best bij kon heb ik met de kleinere borstel en een dikke polijststeen in de boormachine gedaan

Kleine hoekjes heb ik met polijststeentjes in de Dremel gedaan.

Ook hier geld, niet te goedkope steentjes gebruiken.

2007_0217wielentee0001.jpg

2007_0217wielentee0006.jpg

Toen in de twee componenten primer gezet.

2007_0217wielentee0008.jpg

En in de 2 componentenlak gezet

2007_0217wielentee0014.jpg

Hierna het binnenwerk omgezet naar 3.18 en sper en de andere onderdelen van de as gespoten.

Dopje voor ontluchting bovenop de as was nog nieuw te krijgen bij Dr-manta.

Hierna alles nog in de tectyl gezet.

Heb de mijne met een komborstel op de kleine slijptol blank gemaakt.

Ik heb verschillende borstels geprobeert maar die met getwiste draden waren het beste.

Verkrijgbaar bij de betere ijzerwarenwinkel.

De andere verloren veel te snel hun draden.

En vooral niet vergeten de beschermingsbril op te doen, mijn overal zat vol met losse draadjes.

Waar ik niet best bij kon heb ik met de kleinere borstel en een dikke polijststeen in de boormachine gedaan

Kleine hoekjes heb ik met polijststeentjes in de Dremel gedaan.

Ook hier geld, niet te goedkope steentjes gebruiken.

2007_0217wielentee0001.jpg

2007_0217wielentee0006.jpg

Toen in de twee componenten primer gezet.

2007_0217wielentee0008.jpg

En in de 2 componentenlak gezet

2007_0217wielentee0014.jpg

Hierna het binnenwerk omgezet naar 3.18 en sper en de andere onderdelen van de as gespoten.

Dopje voor ontluchting bovenop de as was nog nieuw te krijgen bij Dr-manta.

Hierna alles nog in de tectyl gezet.

ik spuit meestal met vinylcoating, dat is een soort van van kunstof coating

die niet uithard. zonder met primers te werken.

moet je verdunnen met thinner, wordt je lekker high van met spuiten :D

ik spuit meestal met vinylcoating, dat is een soort van van kunstof coating

die niet uithard. zonder met primers te werken.

moet je verdunnen met thinner, wordt je lekker high van met spuiten :D

[rquote=1877285&tid=143362&author=Maartuh]Bedankt voor alle tips, hij is nu iniedergeval zover afgestaalborsteld, en in de owatrol gezet.

[/rquote]

Half 1 poeh dat was wel een latertje dus.

Maargoed nu heb je het wel voor mekaar :thumbup

Coaten ziet er zo uut

R0013458.jpg

[rquote=1877285&tid=143362&author=Maartuh]Bedankt voor alle tips, hij is nu iniedergeval zover afgestaalborsteld, en in de owatrol gezet.

[/rquote]

Half 1 poeh dat was wel een latertje dus.

Maargoed nu heb je het wel voor mekaar :thumbup

Coaten ziet er zo uut

R0013458.jpg

[rquote=1876755&tid=143362&author=Asko]sterker nog; Hammerite werkt alleen maar goed als het op blank metaal wordt aangebracht. En het is inderdaad geen 2k.

Ik kreeg na verloop van tijd wel roestpuntjes in de hammerite en dat was na 2 lagen gespoten.

Ik heb laatst dit gekocht voor de assen;

DSCN3299.jpg

Goede verhalen over gehoord maar zelf nog geen ervaring mee.

Wel stuk goedkoper dan hammerite[/rquote]

JAAAAHAAAAA!!! eindelijk iemand anders die ook Brantho gebruikt!!!

Ik zie dat jij de nitro gehaald hebt, ik gebruikt altijd de 3-in-1, dat is primer en aflak, semi-gloss.

Ik heb al zo'n 12 liter van dit spul in en op mijn Ascona gesmeerd! Dit spul is echt SUPER. Het werkt zelfs roest penitrerend!

voor meer details:

Brantho Korrux

hier de duitse homepage: http://www.brantho-korrux.de

engelse info: http://www.branth-chemie.de/doks/BranthoKorrux-3in1-Brochure.pdf

pdfje in nederlands: http://www.hollandcoating.nl/images/prbl. BK 3in1 .pdf

hier een willekeurige shop via google die het verkoopt... http://www.korrosionsschutzshop.de/...ANTHO-KORRUX-3in1-0610-Natuurgroen-750ml.html

Check mijn Ascona topic voor de verschillende toepassingen.

Hier een plaatje van mijn achteras in de Brantho gezet (1e keer met kwast (moeilijke hoekjes), 2e keer gespoten):

IMG_0704.jpg

IMG_0703.jpg

Sommige stukken carosserie dat ik moest laten lassen had ik tijdelijk in de brantho gezet om te beschermen tegen verder roesten.

Daar was de lasser niet blij mee, staalborstel, schuurpapier... nope.

alleen met de borstel op de haakse slijper krijg je het er weer af :thumbup

Terug
Naar boven