• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09**

thanks,

Ik had zelf een idee om het met een trechter te doen via het onluchtings gat, zolang de as nog niet onder de auto zit... zou dat lukken?

[rquote=1832630&tid=138530&author=McLambo]thanks,

Ik had zelf een idee om het met een trechter te doen via het onluchtings gat, zolang de as nog niet onder de auto zit... zou dat lukken?[/rquote]

De flesjes met de juiste loie zijn voorzien van een slangetje, dus knijpen tot ie overloopt. Veel makkelijker kan het niet?

[rquote=1832630&tid=138530&author=McLambo]thanks,

Ik had zelf een idee om het met een trechter te doen via het onluchtings gat, zolang de as nog niet onder de auto zit... zou dat lukken?[/rquote]

De flesjes met de juiste loie zijn voorzien van een slangetje, dus knijpen tot ie overloopt. Veel makkelijker kan het niet?

Ik heb olie gehaald van Brega, Brezan's huismerk... ben bang dat er niet zo'n slangetje bij zit :(

Maar mijn vrouw werkt in een lab, dus daar zal vast wel een trechter en een stuk slang te leen zijn ;-)

Ik heb olie gehaald van Brega, Brezan's huismerk... ben bang dat er niet zo'n slangetje bij zit :(

Maar mijn vrouw werkt in een lab, dus daar zal vast wel een trechter en een stuk slang te leen zijn ;-)

[rquote=1832664&tid=138530&author=McLambo]Ik heb olie gehaald van Brega, Brezan's huismerk... ben bang dat er niet zo'n slangetje bij zit :(

Maar mijn vrouw werkt in een lab, dus daar zal vast wel een trechter en een stuk slang te leen zijn ;-)[/rquote]

Zolang de as niet onder de auto zit, dan gaat het wel. Anders zou ik een stukje slang op een knijpfles emmeren

[rquote=1832664&tid=138530&author=McLambo]Ik heb olie gehaald van Brega, Brezan's huismerk... ben bang dat er niet zo'n slangetje bij zit :(

Maar mijn vrouw werkt in een lab, dus daar zal vast wel een trechter en een stuk slang te leen zijn ;-)[/rquote]

Zolang de as niet onder de auto zit, dan gaat het wel. Anders zou ik een stukje slang op een knijpfles emmeren

daar zit als het goed is een lang tuutje aan, ik heb me versnellingsbakken ook altijd met brega gevuld, was het tuutje tekort had ik er een slangetje op je fixed.

daar zit als het goed is een lang tuutje aan, ik heb me versnellingsbakken ook altijd met brega gevuld, was het tuutje tekort had ik er een slangetje op je fixed.

[rquote=1834710&tid=138530&author=Manta 24V]Niet te moeilijk denken gewoon DOEN !!![/rquote]

haha, ja dat is voor mij van toepassing! :o

:D

[rquote=1834710&tid=138530&author=Manta 24V]Niet te moeilijk denken gewoon DOEN !!![/rquote]

haha, ja dat is voor mij van toepassing! :o

:D

Heb weer een achteras, afgelopen weken week 1 gedaan.

Nu een as gepakt die ik had liggen. Het was een beetje een ''kunstwerk'' van binnen. Ipv olie zat er water in :cry Had lang stil gelegen bij iemand in de achtertuin zonder staartstuk en met het gat omhoog.

Maar de veerschotels zijn hard op 2 plekken na (zie foto's) Dit word gerepareerd.

Deze as is van een B Ascona/Manta en ga ik klaar maken voor iemand die er belang bij heeft om een nette as onder zijn/haar manta/ascona te hebben.

De as word gepoedercoat en voorzien van nieuwe pignonlagers en uiteraard een andere overbrenging.

Mocht er iemand zijn die bij voorbaat al interesse heeft dan mag er contact worden opgenomen via u2u of onderstaand tel nr. (dan kan degene zelf de overbrengingsverhouding etc uitzoeken)

R0013349.jpg

R0013348.jpg

R0013347.jpg

R0013346.jpg

R0013351.jpg

Heb weer een achteras, afgelopen weken week 1 gedaan.

Nu een as gepakt die ik had liggen. Het was een beetje een ''kunstwerk'' van binnen. Ipv olie zat er water in :cry Had lang stil gelegen bij iemand in de achtertuin zonder staartstuk en met het gat omhoog.

Maar de veerschotels zijn hard op 2 plekken na (zie foto's) Dit word gerepareerd.

Deze as is van een B Ascona/Manta en ga ik klaar maken voor iemand die er belang bij heeft om een nette as onder zijn/haar manta/ascona te hebben.

De as word gepoedercoat en voorzien van nieuwe pignonlagers en uiteraard een andere overbrenging.

Mocht er iemand zijn die bij voorbaat al interesse heeft dan mag er contact worden opgenomen via u2u of onderstaand tel nr. (dan kan degene zelf de overbrengingsverhouding etc uitzoeken)

R0013349.jpg

R0013348.jpg

R0013347.jpg

R0013346.jpg

R0013351.jpg

Ben benieuwd!

Had ook een gaatje van 1 mm in 1 van de schotels (uitgeschoten met de dremel :fy1).

Weet je zeker dat je genoeg remmenreiniger hebt voordat je begint? :D:o

Terug
Naar boven