• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterbumper van een GTS op een Sedan

evertfisherman

Post weleens wat
Beste forumleden,

Enige tijd geleden is dit in een ander topic al naar voren gekomen betreffende de voorbumper. Daar heb ik door veel opel liefhebbers horen zeggen dat zowel de voor als de achterbumper van een Vectra C GTS op een Sedan passen.

Na wat onderzoek gedaan te hebben ben ik er niet uit of een achterbumper van een Vectra C GTS op een Sedan past.

Op de foto's is de bevestiging onder de achterlamp bij foto 1 een pin en bij foto 2 en drie is het een kliksysteem (zie bij de schroevendraaier). (Beiden wel een GTS)

achterbumper1.jpg

achterbumper2.jpg

achterbumper3.jpg

Hoe denken jullie hierover, misschien moet het bevestiginsstuk daar waar die pin of het kliksysteem zit wel ook vervangen worden. Op foto 3 is te zien wast ik met bevestigingsstuk bedoel (plastic stuk onder de gedomonteerde lamp).

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

vriendelijke groet,

Evert.

Bij foto 2 is die pen niet goed zichtbaar of die is afgebroken.

Er zijn meerdere mensen die die bumper hebben gemonteerd op een sedan dus het past echt wel.

Bij foto 2 is die pen niet goed zichtbaar of die is afgebroken.

Er zijn meerdere mensen die die bumper hebben gemonteerd op een sedan dus het past echt wel.

Zit er geen verschil in bumpers van een C1 en een C2 GTS :hmmz, ik weet het niet maar zou misschien kunnen.

Zit er geen verschil in bumpers van een C1 en een C2 GTS :hmmz, ik weet het niet maar zou misschien kunnen.

bedankt voor de reacties!

Ik wil er morgen namelijk 1 halen. Het is wel 2 uur rijden dus vandaar dat ik even wat heb gezocht op internet en ik kwam dit dus tegen.

Het punt is gewoon dat de eerste foto met de zwarte vectra niet het kliksysteem heeft zoals bij de grijze vectra (bij de schroevendraaier). Dit laatste systeem heb ik op mijn Sedan ook zitten.

Ja misschien is er verschil tussen de achterbumperbevestiging van een C1 en een C2.

De foto's van de zwarte vectra zijn afkomstig van http://www.opelvectra.info/

(Bij how to's en dan achterbumper demonteren vectra C)

De foto's van de grijze vectra komen van http://cschirp.de/ahkupplung.html

(even wat naar beneden scrollen)

Volgens mij zijn het wel degelijk twee verschillende bevestigingen.

achterbumper1.jpg

bumpergrijzevectraclips.jpg

Misschien is er een verschil in de onderstaande omcirkelde units

bevestigingbumper.jpg

Wat denken jullie?

vriendelijke groet,

Evert.

bedankt voor de reacties!

Ik wil er morgen namelijk 1 halen. Het is wel 2 uur rijden dus vandaar dat ik even wat heb gezocht op internet en ik kwam dit dus tegen.

Het punt is gewoon dat de eerste foto met de zwarte vectra niet het kliksysteem heeft zoals bij de grijze vectra (bij de schroevendraaier). Dit laatste systeem heb ik op mijn Sedan ook zitten.

Ja misschien is er verschil tussen de achterbumperbevestiging van een C1 en een C2.

De foto's van de zwarte vectra zijn afkomstig van http://www.opelvectra.info/

(Bij how to's en dan achterbumper demonteren vectra C)

De foto's van de grijze vectra komen van http://cschirp.de/ahkupplung.html

(even wat naar beneden scrollen)

Volgens mij zijn het wel degelijk twee verschillende bevestigingen.

achterbumper1.jpg

bumpergrijzevectraclips.jpg

Misschien is er een verschil in de onderstaande omcirkelde units

bevestigingbumper.jpg

Wat denken jullie?

vriendelijke groet,

Evert.

Kijk ff op vectra-c.com , daar zijn verscheidene gasten die dit gedaan hebben , dus waarom zou je twijfelen dan ?

Kijk ff op vectra-c.com , daar zijn verscheidene gasten die dit gedaan hebben , dus waarom zou je twijfelen dan ?

Heey Speaker,

Ja heb gezocht op google naar foto's van een vectra C Sedan, maar ik ben er geen een tegengekomen met een originele GTS achterbumper.

Maar ik denk toch dat er wel een verschil zou kunnen zitten in die bevestiging.

Ik ga nu even op het vectra C forum kijken of ik daar wat kan vinden want ik heb daar ook een account.

bedankt voor de tip!

vriendelijke groet,

Evert.

Heey Speaker,

Ja heb gezocht op google naar foto's van een vectra C Sedan, maar ik ben er geen een tegengekomen met een originele GTS achterbumper.

Maar ik denk toch dat er wel een verschil zou kunnen zitten in die bevestiging.

Ik ga nu even op het vectra C forum kijken of ik daar wat kan vinden want ik heb daar ook een account.

bedankt voor de tip!

vriendelijke groet,

Evert.

Hallo,

Dit past gewoon, ik heb dat toen ook gedaan bij mijn Sedan, zowel voor als achter.

Nu had ik wel een bumper van de GTS C1, wan de C2 bestond toen nog niet ;)

Het Rood omcirkelde op je foto's (Zwarte en Grijze Vectra), zijn ja ook niet de zelfde locaties op de bumper, als je goed kijkt bij de twee bumpers is het gewoon het zelfde!

021Oprit.jpg

022Oprit.jpg

Vectra04.jpg

Groetjes, Joche

Hallo,

Dit past gewoon, ik heb dat toen ook gedaan bij mijn Sedan, zowel voor als achter.

Nu had ik wel een bumper van de GTS C1, wan de C2 bestond toen nog niet ;)

Het Rood omcirkelde op je foto's (Zwarte en Grijze Vectra), zijn ja ook niet de zelfde locaties op de bumper, als je goed kijkt bij de twee bumpers is het gewoon het zelfde!

021Oprit.jpg

022Oprit.jpg

Vectra04.jpg

Groetjes, Joche

Bedankt Joche!!!!! super:D Mooie Vectra trouwens he:thumbup.

Ja ik heb de foto's welke ik geplaatst heb eens nader bekeken en ik ben er nu achter dat ik fout keek inderdaad. De foto van de zwarte Vectra is een zijaanzicht.

Ik heb inmiddels ook Hans Vledder gemaild en hij vertelde mijn dat hij dit ook heeft gedaan.

Hans Vledder mailde mij o.a. het onderstaande

Hoi Evert,

Dank voor de complimenten. De achterbumper van een GTS past inderdaad op een Sedan, dat heb ik mijn auto ook zo gedaan. Ik heb dat gedaan omdat ik de achterbumperlip met inzet voor de trekhaak van de GTS lijn van Irmscher wou monteren en niemand (ook Irmscher niet) mij kon vertellen of e.e.a. onder de bumper van een Sedan te monteren was.

Ik moet je echter wel waarschuwen. Ik vind de bumper uiteindelijk niet zo mooi passen. Het scheelt hier en daar millimeters tenopzichte van de pasvorm van de originele bumper. Ik kan alleen niet bewijzen dat dat komt omdat het een GTS bumper is. Misschien is het gewoon de bumper zelf die hier en daar een beetje afwijkt. Geen zorgen, als je niet heel nauwkeurig kijkt, dan zie je het niet, maar toch.

Ook heb ik bij het monteren van de GTS bumper geen verschillen gezien ten opzichte van de originele bumper. Ik had het dus kunnen houden bij de originele, ondanks de onzekerheden rond de bumperlip.

Heel veel succes en bij vragen weet je me te vinden!

Groet,

Hans

tot zover het bericht van Hans Vledder.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het past omdat de carrosserie verder hetzelfde is.

Bij jou ging wel alles goed Joche met het bevestigen?

Groet,

Evert.

Terug
Naar boven