• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterbumper van een GTS op een Sedan

Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik de spullen gehaald, 09:30 vertrokken 11:30 aangekomen, uiteindelijk pas 19:00 thuis.

Verder moest ik ook nog de hitteschilden rechts eraf halen en dat kostte ook veel tijd omdat ik daar niet lekker bij kon.

Verder alles gelukt zonder te slopen gelukkig met de "So wird's gemacht" bij de hand.

Links heb ik een hitteschild op de auto bij de uitlaat en bij de tank. Rechts was mijn auto daar alleen voor voorbereid. Deze heb ik dus van die demontage auto afgehaald.

@Joche:

Heb jij deze destijds ook op je auto gezet aan de rechterzijde Joche?

Ik hoor het graag van je,

groet,

Evert.

[rquote=1889143&tid=144234&author=evertfisherman]Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik de spullen gehaald, 09:30 vertrokken 11:30 aangekomen, uiteindelijk pas 19:00 thuis.

Verder moest ik ook nog de hitteschilden rechts eraf halen en dat kostte ook veel tijd omdat ik daar niet lekker bij kon.

Verder alles gelukt zonder te slopen gelukkig met de "So wird's gemacht" bij de hand.

Links heb ik een hitteschild op de auto bij de uitlaat en bij de tank. Rechts was mijn auto daar alleen voor voorbereid. Deze heb ik dus van die demontage auto afgehaald.

@Joche:

groet,

Evert.

[/rquote]

Hallo Evert,

Ja dat klopt deze heb ik er toen ook op gezet, twee stuks volgens mij :hmmz is al weer een tijdje geleden :D ;)

De klemmetjes waarmee ze vast zitten kun je zo los kopen bij de Dealer, deze kosten niet veel, de hitteschilden zelf vallen ook nog wel mee als ik het goed heb.

Heb je de uitlaat daar ook gekocht dan, mischien ergens bij ons in de buurt?

Groetjes, Joche

[rquote=1889143&tid=144234&author=evertfisherman]Hallo Allemaal,

@Joche:

groet,

Evert.

[/rquote]

Hallo Evert,

Ja dat klopt deze heb ik er toen ook op gezet, twee stuks volgens mij :hmmz is al weer een tijdje geleden :D ;)

De klemmetjes waarmee ze vast zitten kun je zo los kopen bij de Dealer, deze kosten niet veel, de hitteschilden zelf vallen ook nog wel mee als ik het goed heb.

Heb je de uitlaat daar ook gekocht dan, mischien ergens bij ons in de buurt?

Groetjes, Joche

Hoi Joche,

Ja ik heb zowel de achterbumper als de uitlaat gekocht bij Auto Wessel in de Lutte. Ben er heel tevreden over, in de eerste instantie ging ik alleen voor de achterbumper maar de uitlaat was ook nog in goede staat. Zoals ik al zei heb ik de hitteschilden voor de rechterzijde meegenomen.

Alleen ik kon de tankpijp (in de buurt van de uitlaat) niet erafhalen (van de demontageauto). Hier zat ook een hitteschildje op.

Hier wat foto's, ik moet nog wel het een en ander schoonmaken. Trouwens weet jij hoe ik die foto's groter kan uploaden via photobucket? Uploaden gaat automatisch in deze maat en als ik het later groter maak is het niet meer zo mooi.

Achterbumper.jpg

Middendemper.jpg

Einddempers.jpg

Op de tankpijp van de demontageauto zaten twee blauwe noppen ongeveer 25 cm uitelkaar, die noppen waren zeg maar de tap voor de schroefjes om het hitteschildje vast te zetten. Die noppen zaten op een afgevlakt stuk op de ronde tankpijp gelijmd/gesmolten.

Op mijn auto had ik op dezelfde plaatsen als de noppen wel dezelfde afgevlakte stukken zitten, alleen de noppen (met hitteschild) zitten er bij mij niet op. Het lijkt wel of mijn auto er ook wel op voorbereid is. In ieder geval heb ik wel de bevestigingspunten voor de eerder genoemde hitteschilden van de tank en de wielkuip wel.

Aangezien het al 16:00 was en ik de spits een beetje wilde vermijden besloot ik om later maar het probleem van de tankpijp op te lossen.

Hoe heb jij dat destijds gedaan met die tankpijp?

groet,

Evert.

Hoi Joche,

Ja ik heb zowel de achterbumper als de uitlaat gekocht bij Auto Wessel in de Lutte. Ben er heel tevreden over, in de eerste instantie ging ik alleen voor de achterbumper maar de uitlaat was ook nog in goede staat. Zoals ik al zei heb ik de hitteschilden voor de rechterzijde meegenomen.

Alleen ik kon de tankpijp (in de buurt van de uitlaat) niet erafhalen (van de demontageauto). Hier zat ook een hitteschildje op.

Hier wat foto's, ik moet nog wel het een en ander schoonmaken. Trouwens weet jij hoe ik die foto's groter kan uploaden via photobucket? Uploaden gaat automatisch in deze maat en als ik het later groter maak is het niet meer zo mooi.

Achterbumper.jpg

Middendemper.jpg

Einddempers.jpg

Op de tankpijp van de demontageauto zaten twee blauwe noppen ongeveer 25 cm uitelkaar, die noppen waren zeg maar de tap voor de schroefjes om het hitteschildje vast te zetten. Die noppen zaten op een afgevlakt stuk op de ronde tankpijp gelijmd/gesmolten.

Op mijn auto had ik op dezelfde plaatsen als de noppen wel dezelfde afgevlakte stukken zitten, alleen de noppen (met hitteschild) zitten er bij mij niet op. Het lijkt wel of mijn auto er ook wel op voorbereid is. In ieder geval heb ik wel de bevestigingspunten voor de eerder genoemde hitteschilden van de tank en de wielkuip wel.

Aangezien het al 16:00 was en ik de spits een beetje wilde vermijden besloot ik om later maar het probleem van de tankpijp op te lossen.

Hoe heb jij dat destijds gedaan met die tankpijp?

groet,

Evert.

Terug
Naar boven