• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterklep CV, hoe zit dat??

origineel gepost door KadeTT92

hmm ook maares over gaan denken als het echt zo makkelijk is. :hmmz

Nee niet doen! (dat nadenken...) Gewoon bestellen en inbouwen!:thumbup

:jerry

ik heb dit setje in mijn kadett gt sedan gebouwd werkt ook perfect 30 euro is van JOM :thumbup

en losse pompjes kosten bijna niks :thumbup

en er zit ook een extra output op :thumbup

brinks carstyling klik hier

cv_set_zonder_po_4aba2805199bb.jpg

geen van allen..

volgens mij heb ik zon ding nog in de schuur liggen, zal eens kijken wat voor nummer erop staat als ik weer eens thuis ben vandaag.

Ik ga nog een keertje op de sloop kijken, maar wil ook graag de zelfde sleutel behouden, dus ik denk dat ik maar weer zelf iets ga maken. Heb al een plannetje....

Dit is wat het slot doet:

naK35.jpg

En dat kun je ook zo nabootsen door er een plaatje tussen te schieten met de CV. Gewoon het slotje op altijd gesloten houden en dan een plaatje er tussen schieten met een CV motortje of er tussen uit schieten. Het plaatje zorgt dan wel/niet voor het bewegen van de stang....simpel...

Je kan ook een originele cv motor kopen voor de achterklep, vast nog wel aan te komen.

Hierbij schiet er een stang door een rond gat wat je ziet aan de achterzijde van het slot van de achterklep.

Ik heb eens zitten kijken naar het slotje in mijn achterklep, maar daar is nog niet zo eenvoudig CV op te bouwen omdat het slot natuurlijk zonder sleutel niet wil draaien...

Hoe zit dit origineel dan?? Iemand een fotootje van??

En wat past hier makkelijk in?

:wors

Ben inmiddels achter de nummers, maar valt nog niet echt mee om er aan te komen. Ik snap ook trouwens niet echt hoe dat ding werkt?? Klikt dat S-vormige uiteinde nou in-uit of draait het??

Wat doet je CV eigenlijk als je accu plat ligt ? Krijg je m dan met de originele sleutel gewoon per deur open of blokkeerd ie dan ?

CV en sleutels leven gewoon gezellig samen in je auto. Wel is er een master cylinder, dat als de accu niet plat is de deuren tegelijk open gaan zoals de eerste generatie CV zonder AB.

Astra F motortje is identiek aan Kadett, Corsa B idem... past allemaal. Motortjes zijn er in zwart en grijs en zijn mechanisch identiek... :vertag (ben ik inmiddels achter)

Ahaaaaaa! Okay, ding werkt heel anders als ik verwacht had. Hij blokkeert gewoon de knop van buitenaf!

Ik helemaal moeilijk denken dat hij in beide standen vrij met gaan op het slot en open moet zijn op de automaat.... :hmmz

Heb net een motortje uit een corsa getrokken op de sloop...

Goede tip van de aap he :)

Wel opletten dat die motor niet te lang stroom krijgt en dan te hard eruit schiet. Dan wil hij nog wellés terug veren. Kortom dan is ie te openen van buiten af... (Nadeel van niet-origineel CV setje).

Zekers goede tip! king:

Had het motortje eerst even op mijn lab voeding getest en inderdaad kan hij terug schieten als hij een te korte puls krijgt. Hij heeft echter interne eind afslag en dan blijft hij wel in de gewenste positie (hij moet dus voldoende lang 12V krijgen, dan dwingt hij hem keurig in de uiterste stand). Mijn CV setje van Ebay doet het uitstekend, komt keurig in de gekozen positie staan en blijft daar, niks geen nadelen aan.... :vertag

Terug
Naar boven