• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterlampen Monza

astraminator

Post weleens wat
Zit er verschil in de achterlampen van de monza. Ik zie op enkele foto's dat de achterlampen donkerder kleuren dan bij andere. De monza's die een reflectorplaat hebben zijn vaak lichter van kleur.

De chrome randjes hebben ze ook niet allemaal maar dat is bekend.

Het kan natuurlijk ook met de belichting van de foto te maken hebben.

Ze zijn principe hetzelfde, op de chroomrandjes na dan. Volgens mij heb je, origineel althans, geen uitvoeringen met "rookglas".

De A1 heeft geen chroomrand in het midden (maar soms wel eromheen als omlijsting van de gehele achterkant), de A2 weer wel, behalve bij de GSE uitvoering, dan weer niet).

De reflectorplaat in het midden hoort alleen bij de A2. Zwart gelakt in het midden alleen bij de A1.

Dat is duidelijk. Maar als je op de onderdelen lijst kijkt dan zie bijv. art. 12 24 020 alleen voor de monza en 12 93 098 voor monza en senator. Ook 12 93 100 voor monza en senator en dan heb je nog 12 23 056 en 12 23 054 en 12 23 096 alleen voor de GSE.

Dan heb ik overigens alleen gekeken naar de linker units.

Wat zijn dan de verschillen op het chrome biesje na???

Misschien heeft met met uitvoeringsverschillen te maken. Je had de gewone uitvoering van de auto, maar ook de C(omfort) en het S(port) pakket, net zoals GSE. Althans bij de Monza. Die C en S pakketten verdwenen weer bij de introductie van de A2.

Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza's.

Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.

origineel gepost door ckad

Wellicht dat MOnzaron eenskan kijken naar zijn Monza's.

Dus even checken of er verschil zit in kleur tussen A1 en de A2 monza.

ik had in men a1 zonder chromen randjes

a2 had ze standaart

heb hier een folder van een a1 senator

en daar staan foto's in met chromen randjes

dus a1 is vast ook geleverd met chromen randjes

Ik denk dat 't misschien een beetje verwering is. Het valt ook wel op dat bepaalde auto's ook 'n beetje donker glas hebben (terwijl dat niet leverbaar is) en als je dan goed gaat kijken blijkt dat 't voornamelijk bij auto's voorkomt die al een aardige boodschap hebben gedaan

het verschil in de nummers komt ook doordat sommige mistachterlicht hebben en sommige niet

bij engelse monza`s en senators is het plastic rood wat bij de normale zwart is

Dat rode kunststof zal dan bij de Royale (de engelse A1) zijn, net zoals bij de Rekord E1 de vroege exemplaren rood kunststof hadden, de late bouwjaren zwart.

Dan heb je zoveel nummers omdat je dan verschillende combinaties hebt. Met en zonder chroom en met en zonder mistlamp. Ik weet in elk geval genoeg. :thumbup:thumbup

Als ze donkerder zijn dan zijn ze bewerkt met spray.

Fijn zo'n forum, kom je nog eens wat te weet.;););)

Daar zijn we toch voor. :D:D:D Om elkaar te helpen, niet waar? Bovendien vind ik het persoonlijk erg leuk, dat gespit in al die uitvoeringen. En je leert elke keer weer wat bij.

Een maatje van mij vindt het altijd opmerkelijk, hoe snel ik zie dat er op een bepaalde auto iets zit, dat er of niet hoort op te zitten, of optioneel was, of dat het origineel van fabriek uit is, enz.

Sommige dingen vind je niet in de boeken en zul je elders uit moeten vissen.

Toen ik mijn monza kocht stond er ook GSE en CD op wat ik nergens kon terugvinden. Aangezien ik toch de auto heb gekocht ben ik daarna gaan kijken wat al dan niet origineel was. A.d.v. het adrema plaatje kwam ik er snel achter dat mijn monza vrij kompleet uitgerust was. Alleen een open dak en de niveauregeling zit er niet op.:thumbup

Om de auto geheel origineel te maken moest ik o.a. de achterzijde wijzigen, reflectorplaat, bumper, achterlampen. Maar ik vond dat wel mooi staan. En ik wilde de motor met bak wisselen. Dus dan maar aanpassen aan mijn eigen smaak. Voorspoilertje, sideskirts en GSE achterspoiler. Ronal 7x15 velgen. Het past wel in die tijdsgeest dus het mag een beetje fout zijn.;);)

Ja, die is nu van mij (alweer een jaartje of 1.5). Ik moest alleen de maas over om hem te bekijken dus dat was snel gepiept. Had eerst een kadett c coupe als tweede auto maar kreeg klachten van het vrouwjte dat het in de zomer erg warm werd in de auto. Raampje open kon niet want de kleine zat toen achterin.

Ik had dus niet zoveel eisen,

Moest een oldtimer opel zijn, met airco en bij voorkeur coupe model.

Even ingetikt op mp kwam ik deze tegen. Is ooit van Opel Nederland geweest vandaar de optie's.

O.a. verstelbaar stuur, airco, mistlampen, verstralers, verwarmde voorstoel, cruise control, hoogte verstelbare voorstoelen, elektrische ramen, ruitenwisser, getint glas.

Zie adrema plaatje (foto destijds bij aankoop gemaakt)

Ziet er nu stuk beter uit.

CIMG0022.JPG

Zo stond ie op MP

OpelMonza1979voor5000-teNeer.jpg

Zo is ie nu

P1040009.JPG

prachtig :D En een (bijna) full option A1 zie je niet vaak! vaak zijn de a1'tjes die ik tegenkom vrij kaal, deze zit echt bomvol opties

Het is en blijft een mooie bak. Die Ronals staan er super onder, vooral in de contrast met het zwart (hoewel ik het zowiezo een mooie velg vind, ik heb de mijne ook nog liggen) . En dan ook nog een rood interieur. Prachtige combinatie !! Biesje op de taille breekt mooi.

En fully loaded, ook nog eens een keer. Dat zie je ook niet vaak inderdaad. Ik hoop hem een keertje live te mogen aanschouwen.

Maar de auto is me altijd bijgebleven vanwege de CD en GSE typeaanduidingen, die niet op een A1 horen te zitten, c.q. ook nooit leverbaar is geweest.

De velgen wil ik opnieuw laten poedercoaten in alugrijs metallic. Maar dat komt komende zomer, dan heb ik de 16" OZ erop liggen en kan ik setje mooi klaar maken.

Terug
Naar boven