• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterlichten Zafira B (gelaserd)

Hoi allemaal,

Ik zag op Ebay een leuke set (gelaserde) achterlichten voor mijn Zafira B, maar de goede man rekent een dikke 250 euro + verzendkosten voor zo'n set. Als ik het juist begrepen heb, gaat het dan om een GEBRUIKTE achterlichtenset (oppervlakte / behandelingslaag vertrouw ik allemaal wel, maar zou de eerste keer niet zijn wanneer er een nokje blijkt afgebroken of de pasvorm het toch net niet helemaal is...)

Een set die hij eerder behandeld heeft en als voorbeeld toonde:

$_57.JPG

Vragen aan jullie:

1) Is er iemand die (zelf) ervaring heeft met laseren van achterlichten?

Heb je dus ZELF dat gedaan, of heb je gekocht (in Duitsland bijvoorbeeld)?

2) Wat is (ongeveer) het percentage lichtverlies t.o.v. een originele set achterlichten?

5) Wanneer ik mijn achterlichten zelf spuit, hoeveel lagen aan te brengen voordat

lichtopbrengst beduidend MINDER gaat worden?

4) Jouw overige ervaringen of aandachtspunten.

Ik heb GEEN donkerzwarte achterlichten als eindresultaat in gedachte, maar wel het terugbrengen van het roodgehalte, er zijn GEEN mooie 'smoke' sets beschikbaar voor de Zafira B, dus moet je wat creatiever denken...

Terug
Naar boven