• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

achterlichten

lenny0202

Post weinig
Goedenmiddag mensen

ik heb een probleem waar ik nie uit kom

Ik heb in mn calibra zelf LED achterlichten gemaakt van bestaande ledlampen

als ik mn lampen aansluit dan gaat mijn ABS lampje branden

zodra ik 1 orginele achterlamp aansluit gaat het lampje uit van de ABS

weet iemand wat het probleem kan zijn en heeft iemand een oplossing voor mij

MVG Lenny

goedenmorgen

tis tijdje geleden dat ik iets aan deze post heb gedaan

maar heb het probleem nog steeds

als ik de ledlampen aansluit en trap mijn rem in en dan contact aan is het ABS lampje uit en

als ik de rem loslaat dan gaat gaat het branden heb er weerstand van 6.8 ohm tussen zitten

iemand vertelde mij dat dat genoeg was maar hier twijfel ik nu dus aan

weet iemand welke weer stand ik moet hebben of wat het probleem nog meer kan zijn ???

mvg Lenny

is dit probleem nu alleen als je de auto op contact hebt staan of als hij loopt?

Als hij loopt draait die op ong. 14v wat uitkomt op een hogere weerstand 9,3 Ohm (even snel uitgerekend)

dit zou je kunnen proberen

Neem wel vermogensweerstanden he?

Van die dikke keramische dingen. Je moet namelijk zo'n 15watt weg stoken en een gewoon weerstandje geeft al de geest als je 1watt probeert weg te stoken.

Goedenmorgen

Het zit zo , als ik mn rem in trap en dan contact aan zet gaat abs lampje uit en zodra ik mijn rem loslaat gaat het abs lampje weer

branden

Ik heb van die dikke weerstandjes van 6.8 ohm gehaald in een speciaalzaak in pekela

De leds zijn gewoon standaar ringen van een ander merk auto die ik pas heb gemaakt in orginele calibra achterlichten

Het gewone licht en remlicht zit ook in 1 ledring

Ben er een tijd mee zoet geweest dus zou zonde zijn als ik ze niet goed aan de praat krijg

En om nou met iedere apk mn lampen te vervangen is ook zo iets :)

mvg Lenny

Okeej, Beetje vreemd iets misschien, is het niet mogenlijk losse fittingen en lampjes in de kofferruimte te hangen (afgesloten zodat je er geen last van heb).

Weerstand van 6,8 ohm zou voldoende moeten zijn..

maargoed, nog steeds vreemd is, dat als er normaal 1 remllicht kapot is, er ook nog geen storing ontstaat.

Waarom wel als je de weerstanden er op heb zitten.

je moet de weerstand uiteraard niet tussen de kabel zetten, maar tussen de + en - draad van het remlicht

Willem

@wim-v6 wrote:Okeej, Beetje vreemd iets misschien, is het niet mogenlijk losse fittingen en lampjes in de kofferruimte te hangen (afgesloten zodat je er geen last van heb).

Weerstand van 6,8 ohm zou voldoende moeten zijn..

maargoed, nog steeds vreemd is, dat als er normaal 1 remllicht kapot is, er ook nog geen storing ontstaat.

Waarom wel als je de weerstanden er op heb zitten.

je moet de weerstand uiteraard niet tussen de kabel zetten, maar tussen de + en - draad van het remlicht

Willem

even voor de duidelijkheid jij bedoelt Parallel aan de lamp ?

Nee, de weerstand tussen de + en - zetten zonder ledlampje, deze moet ook tussen de + en - en dat zonder weerstand. Dit is parallel

Even een simpel voorbeeld

voorbeeldparalleled.png

Oke nu snap ik het denk ik wel hahah

ik zou verwachten dat je zo kortsluiting krijg maar goed , ik ben leek met zulke dingen

zal het deze week eens ff uitproberen

alvast mijn dank.

MVG Lenny

Terug
Naar boven