• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

achterruit calibra

is het mogelijk om een achterruit van een calibra er uit te snijden zonder de rubber ervan te beschadigen.

de plaatwerker heeft die van mij er namelijk uitgesneden ivm een spuitbeurd maar krijgt deze er niet meer in en zou volgens velen ook niet meer lukken, tenzij ik er een gloednieuwe insteek.

klopt dit of is er toch een manier om dit op te lossen zonder een volledig nieuwe achterruit te moeten aanschaffen.

mvg

Maarja, het kleppie is dus gespoten, kan je deze niet gewoon wisselen en op een andere achterklep met raam zetten?

Is tenminste wel los te halen bij een tigra, bij een cali weet ik het zo niet...

Maarja, het kleppie is dus gespoten, kan je deze niet gewoon wisselen en op een andere achterklep met raam zetten?

Is tenminste wel los te halen bij een tigra, bij een cali weet ik het zo niet...

het is zeer lastig om het rubber heel tehouden bij het uit snijden.

ik wil het wel proberen voor je ik ga 4 juni een calibra turbo slopen en dan kan ik het voor je proberen,het is me al eens meer gelukt.

het is zeer lastig om het rubber heel tehouden bij het uit snijden.

ik wil het wel proberen voor je ik ga 4 juni een calibra turbo slopen en dan kan ik het voor je proberen,het is me al eens meer gelukt.

Als je de rubber/kit helemaal weg steekt op de carrosserie en op de ruit, kun je een nieuwe kitlaag aanbrengen voor montage.

Wel behandelen met een speciale primer, zodat de kit goed hecht.

Als je de rubber/kit helemaal weg steekt op de carrosserie en op de ruit, kun je een nieuwe kitlaag aanbrengen voor montage.

Wel behandelen met een speciale primer, zodat de kit goed hecht.

ik heb zelf ook nog 2 achterkleppen staan, maar volgens de man die de ruiten er weer moet inplakken kan je een calibra achterruit er niet uitsnijden en dan weer hergebruiken :hmmz

ik heb zelf ook nog 2 achterkleppen staan, maar volgens de man die de ruiten er weer moet inplakken kan je een calibra achterruit er niet uitsnijden en dan weer hergebruiken :hmmz

Ik weet niet hoe het zit bij een calibra, maar misschien zit er een rubber randje langs de ruit heen die kapot gaat als je m eruit snijdt? En lijkt me stug dat je m dan er niet weer in kan krijgen.

Ik weet niet hoe het zit bij een calibra, maar misschien zit er een rubber randje langs de ruit heen die kapot gaat als je m eruit snijdt? En lijkt me stug dat je m dan er niet weer in kan krijgen.

er zou idd bij het uitsnijden een rubber stuk gaan en deze kan je blijkbaar niet appart monteren, tenzij je een heel nieuw venster zet.

en een andere klep pakken is ook geen optie aangezien de klep volledig strak is gemaakt en de verf ook niet bepaald goedkoop is die erop zit :???:

maar blijkbaar hebben er nog niet veel een achterruit uitgehaald bij een calibra :D

er zou idd bij het uitsnijden een rubber stuk gaan en deze kan je blijkbaar niet appart monteren, tenzij je een heel nieuw venster zet.

en een andere klep pakken is ook geen optie aangezien de klep volledig strak is gemaakt en de verf ook niet bepaald goedkoop is die erop zit :???:

maar blijkbaar hebben er nog niet veel een achterruit uitgehaald bij een calibra :D

Terug
Naar boven