• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterspeakers Vec C vervangen - heeft dat zin?

Het lijkt me dat je ze er niet achter hebt zitten.

Ik heb mijn fader op -2 staan ( CD70 en 9 boxen ) en een mooi vol geluid door de hele auto !!

Bij mijn vec zaten er achterin ook geen tweeters. Heb vorig jaar een versterker geplaatst in combinatie met een nieuwe compo set voorin. De tweeters die voorin zaten zitten nu in de achterdeuren. Wereld van verschil.

Greetz Roel met een C.

Bij mijn vec zaten er achterin ook geen tweeters. Heb vorig jaar een versterker geplaatst in combinatie met een nieuwe compo set voorin. De tweeters die voorin zaten zitten nu in de achterdeuren. Wereld van verschil.

Greetz Roel met een C.

Je kunt het zo zien of er wel of geen tweeters achter de tweeterroostertjes zitten achterin.

Ik had achterin ook geen tweeters en ik had ook in de eerste instantie geconcludeerd dat het geluid van de woofers achterin ook minder was. Maar dit komt dus omdat daar geen tweeters zitten. Het maakt echt een verschil hoor die tweeters achterin.

Als je je originele speakers wilt behouden kan je tweeters van de sloop halen en parallel schakelen over de woofers achter.

Ik heb twee nieuwe setjes speakers gekocht van Pioneer, dus vier nieuwe woofers en vier nieuwe tweeters.

DSCN0227.jpg

Ik moet zeggen dat de originele boxen best wel goed zijn hoor van kwaliteit. Mijn nieuwe boxen geven alleen iets beter geluid en beter bass.

groet,

Evert.

Je kunt het zo zien of er wel of geen tweeters achter de tweeterroostertjes zitten achterin.

Ik had achterin ook geen tweeters en ik had ook in de eerste instantie geconcludeerd dat het geluid van de woofers achterin ook minder was. Maar dit komt dus omdat daar geen tweeters zitten. Het maakt echt een verschil hoor die tweeters achterin.

Als je je originele speakers wilt behouden kan je tweeters van de sloop halen en parallel schakelen over de woofers achter.

Ik heb twee nieuwe setjes speakers gekocht van Pioneer, dus vier nieuwe woofers en vier nieuwe tweeters.

DSCN0227.jpg

Ik moet zeggen dat de originele boxen best wel goed zijn hoor van kwaliteit. Mijn nieuwe boxen geven alleen iets beter geluid en beter bass.

groet,

Evert.

Als je met of zonder versterker werkt zou ik zeggen ja.. werk je met versterker en subwoofer dan zeg ik niet doen.

Het laatste is wat ik nu heb en klinkt heerlijk helder van voor en de bass van achteren.. vult het geheel aan.

Als je met of zonder versterker werkt zou ik zeggen ja.. werk je met versterker en subwoofer dan zeg ik niet doen.

Het laatste is wat ik nu heb en klinkt heerlijk helder van voor en de bass van achteren.. vult het geheel aan.

Hmm ik heb helaas ook geen tweeters achter.

Wat mij opvalt, ik moet de fader op +22 zetten om alleen geluid achter te hebben! Dat is toch onlogisch? Ik ging er vanuit dat het op - moest staan.... :hmmz

Bovendien is de kwaliteit van die speakers wel beduidend minder dan de voorste woofers! Dat zet mij toch aan denken om die te vervangen door mijn Pioneers... In mijn Golf had ik alleen die speakers (geen tweeters) en dat gaf prima geluid.

Hmm ik heb helaas ook geen tweeters achter.

Wat mij opvalt, ik moet de fader op +22 zetten om alleen geluid achter te hebben! Dat is toch onlogisch? Ik ging er vanuit dat het op - moest staan.... :hmmz

Bovendien is de kwaliteit van die speakers wel beduidend minder dan de voorste woofers! Dat zet mij toch aan denken om die te vervangen door mijn Pioneers... In mijn Golf had ik alleen die speakers (geen tweeters) en dat gaf prima geluid.

fader + 22 dat wil zeggen voor speakers.

Hier is waarschijnlijk al iets mee gedaan.

Niet goed aangesloten kan ook nog. Dat wil zeggen + op - en andersom op je luidspreker.

Dit geeft ook een geluid weer met heel weinig volume.

Dus test dat ook nog even en je bedrading achter in jouw radio.

fader + 22 dat wil zeggen voor speakers.

Hier is waarschijnlijk al iets mee gedaan.

Niet goed aangesloten kan ook nog. Dat wil zeggen + op - en andersom op je luidspreker.

Dit geeft ook een geluid weer met heel weinig volume.

Dus test dat ook nog even en je bedrading achter in jouw radio.

Terug
Naar boven