• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

achteruitrijlicht gaat soms niet

Cjay

Post weinig
Klein probleempje.

Als ik mijn tig in achteruit zet, brand mijn achteruitrijlicht soms niet (8 op de 10 brand het niet)

soms wel maar meestal niet :???:

Lampje is in orde en de bekabeling in mijn achterlamp zit ook goed aangesloten..

Iemand idee?

ligt aan je connector die op je transmissiebak zit die durven wel ens tegespruttelen.

beetje wd40 of contact reiniger doen daar wonderen mee.

Kheb het ook al enkele keren voorgekregen in de vectra en telkens was het die connector die oxidatie had.

meestal zit die ergens aan de achterkant van je schakelblok achter het bestuurderswiel .

Niet altijd even makkelijk om eraan te raken.

Maar het probleem zit in 90 % van de gevallen daar of je achteruitrijsensor begint kapot te gaan (maar dan zou die gewoon niks meer doen) hoe dan ook het zit op die plek.

greets blue

als het maar af en toe is dat dit voorvalt denk ik eerder corosie aan de stekkers hoor kan je lekker nakijken en kost je bijna niks.

De schakelaar daarintegen kost rap enkele euro's dacht rond de 60 ofzo en die gaan echt niet vaak stuk meestal de connector zelf die slecht signaal doorgeeft.

Greets Blue

mijnes doet ook zoiets :P

als ik hem in de achteruit zet doet ie het niet, zodra ik de koppeling op laat komen brand ie pas, en ook dan nog niet eens elke keer

Terug
Naar boven