• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteruitrijverlichting met vertraging

Za4ra OPC

Post weleens wat
Ik ben erachter gekomen dat mijn achteruitrijverlichting niet direct aan gaat als ik de auto in zijn achteruit zet. :hmmz

Dit duurt ongeveer 5 seconde. Afhankelijk hoelang ik de auto niet gebruikt!

Ik dacht in eerste instantie aan de parkeersensoren. Als test heb ik de besturingseenheid van de parkeerhulp losgekoppeld. Dit was dus niet het probleem.

Waarschijnlijk heeft de achteruitrijverlichting het nooit direct gedaan maar is mij dat nooit opgevallen.

Nu krijg ik een signaal van de parkeerhulp als de verlichting spanning krijgt. Wel weer handig van zo´n parkeerhulp!

Als ik de auto voor de tweede keer in zijn achteruit zet doet de verlichting het wel direct. Wie O wie kan mij helpen. :cry

Het is eigenlijk een schakelaar. :P

0001rm.jpg

:P he Ton ik ben wel blij dat hetniet aan de parkeersensoren ligt.:D

maar die schakelaar is ie makkelijk te vervangen of doet de dealer het waar

je je opc gekocht hebt??

als ik je ergens mee moet helpen ???? je weet me te vinden.

greetz Marcus

@Willem,

Dank je voor het advies. :wors Ik wacht tot het droog blijft. :sleeping

Op dit moment krijg ik een waarschuwing van de parkeerhulp. Deze piept als de achteruitrijverlichting aan gaat! :P

Terug
Naar boven