• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterwielaandrijving: Da's wennen !!(en went nog steed

al wil je met achterwielaandrijving hard gaan rijden of gek gaan doen moet je zeker niet bang of te voorzichtig zijn, je moet een beetje lef hebben en weten waar je mee bezig bent, (dan kan z'n cursus ook wel wijs zijn)

als je bang bent dat het fout kan gaan ga je rare dingen doen,

daarom heb je ook vaak bij chauffeurs die de gevaren niet zien maar ook niet weten waar ze mee bezig zijn, dat het lang goed blijft gaan.

ik heb een tijdje een crossautotje gehad (volvo 360 2liter) van 150 euro maar maakte niet uit al ging ie kapot en de omgeving waar we reden kon ook weinig aan verbouwd worden, dus dan ben je nergens bang voor en doe je gek maar blijft het ook goed gaan.

Ik heb nu een Omega A 2.6 automaat, maar ik moet zeggen dat dit veel directer is dan mn vorige 2.0 handbak.

Die handbak voelde je bijna niet, maar deze met regen rustig aan een bocht in. Ook weer ff wennen is het, heb 3 maanden met Corsa gereden.

Ik ben het wel met louwe eens! de lokatie scheelt veel!

je kan best zelf lekker oefenen. en dat hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.

Elk jaar met sneeuw of ijs gaan we de grote parkeerplaats hier op en blijven uren spelen met de handrem en het gaspedaal.

Zelfs mn vriendin gooit de Benz zo in een slip en komt er al tegensturend ook mooi weer uit.

Als je het doorhebt en vaak doet en het leuk vindt, dan doe je het als het moet ook automatisch goed.

In Finland is intensieve slipcursus deel vh rijbewijs. :D

Mja beetje driften das nie moeilijk hoor, 145 bandjes, 60 pk en maar 750 kilo wegen op nat wegdek en er gebeuren hele gekke dingen als je het gas ineens intrapt in een bocht, zonder waarschuwing. En dan rij je nog maar 40 of 50 maar dan schrik je je echt de pleuris.

Ik vind beide eigenlijk wel cool. RWD rijd lekkerder, de informatie die je via je stuurwiel krijgt is vrij van drijfkrachten dus je hebt veel meer feeling, alleen als je gaat dan ga je goed en genadeloos, uitbreken is uitbreken.

De FWD vind ik vooral mooi omdat je juist in bochten lekker vol op 't gas uit kan komen en als die gaat is het meestal kwestie van gas er voorzichtig af en hij spoort weer (behalve als je een peug 205 hebt), dan sta je achterstevoren., maar het mooie is dat je bij een FWD als voorzichtige hints krijgt dat ie gaat doorschuiven over z'n voorwielen. Veel voorspelbaarder en vergevensgezinder.

Even op basis van mijn ervaringen met de auto's die bereden heb afgelopen jaren. Kunnen uitzonderingen zijn.

een middagje spelen op een besneeuwde grote parkeer plaats is heel leuk en leerzaam:vertag

zo heb ik afgelopen winter heel wat dagen doorgemaakt met vrienden en de dett :D

origineel gepost door schuitje

een middagje spelen op een besneeuwde grote parkeer plaats is heel leuk en leerzaam:vertag

zo heb ik afgelopen winter heel wat dagen doorgemaakt met vrienden en de dett :D

kan niet wachten tot het weer zo ver is.

altijd leuk spelen in de sneeuw met de manta's.

en voor de topic starter su6 deze winter.

Het blijft inderdaad opletten met een achterwielaandrijver:)

Heb het zelf ook mee gemaakt mijn manta :)..

Het wegdek wat nat, en waarschijnlijk toch net iets te veel gas!

Maar had ruimte en kon hem netjes tegensturen...

Je moet wel leren hoe je hem moet opvangen.... voordat je gaat spelen.

Wellicht xtje makkelijk om een dag te organiseren in Lelystad om een slipcursus te volgen met de achterwielaandrijvers :jerry kunnen we oefenen hoe het beste te reageren met legio aan ruimte

origineel gepost door kadettsr

Het blijft inderdaad opletten met een achterwielaandrijver:)

Heb het zelf ook mee gemaakt mijn manta :)..

Het wegdek wat nat, en waarschijnlijk toch net iets te veel gas!

Maar had ruimte en kon hem netjes tegensturen...

Je moet wel leren hoe je hem moet opvangen.... voordat je gaat spelen.

Wellicht xtje makkelijk om een dag te organiseren in Lelystad om een slipcursus te volgen met de achterwielaandrijvers :jerry kunnen we oefenen hoe het beste te reageren met legio aan ruimte

dat is een goed ide:thumbup wel volgend jaar, dan heb ik als het goed is mijn motor klaar. met een standaard 1200 die je niet zo heel erg veel:P

origineel gepost door schuitje

Met mijn eerste c-kadett in de winter... Zodra de eerste sneeuw was gevallen ging ik 'snachts driftend door de wijk.

Niemand op straat en de weg voor mezelf, zelfs geen geparkeerde auto's.... tot de tank leeg was..

Ging nooit hard maar kon daarna wel lezen en schrijven met de auto

:agenttegen sturen doe je toch automatisch? mijn dodge breekt altijd uit bij nat weer.(en bij droog weer doe ik het erom). lekker gas erop en tegensturen

255 banden leggen vanachter, dan moet je heel veel moeite doen bij normaal nat weer wilt hij weg gaan.

omega v6:D

Moet wel zeggen, deze week gereden met nat wegdek en nu breekt 'ie wel uit!

Lache, zeker. Het zal niet heel spectaculair zijn als je het ziet maar voor me gevoel stapt de Manta toch goed naar buiten. Tot mijn verbazing gaat tegensturen enzo volledig automatisch!

Is wel goed voor de adrenaline, haha.

Terug
Naar boven