• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Advies gevraagd

Hallo !

Kan iemand mij misschien helpen ?? Ik weet dat het moeilijk is om een probleem op te sporen zonder het zelf te zien of te horen maar ik ga het toch proberen hier :D

Het probleem is als volgt:

Als ik door de bocht naar rechts rij dan begint mijn linker achterwiel te kraken ( niet te piepen of te knarsen maar echt te kraken) dit wordt erger naarmate ik sneller door de bocht heen ga ...en zodra ik heel erg rustig door de bocht heen ga dan hoor ik het niet. Des te meer G-krachten in de bocht des te erger dus. Ik rijdt hier nu al een jaar mee dus vraag ik me af hoe ernstig het kan zijn :???:

Heeft iemand enig idee wat dat is ? (ben graag een beetje voorbereid voordat ik het bij een garage uit laat zoeken)

Alvast Bedankt !

Linda

Vergeet ik bijna het model heheh OPEL ASTRA-F-CC; X1.6SZR

@Oenatje wrote:of homokineet kapot.

is makkelijk te testen. ga op een parkeerplaats staan. stuur helemaal naar rechts en dan stevig optrekken. als je dan geratel hoort is het de homokineet

Homokineet aan je achterwiel? Daar heb ik nog nooit van gehoord...

@Oenatje wrote:of homokineet kapot.

is makkelijk te testen. ga op een parkeerplaats staan. stuur helemaal naar rechts en dan stevig optrekken. als je dan geratel hoort is het de homokineet

waar kom je weg ???

je mag bij mij aan rijden en ben berijd bij je te luisteren en te kijken .

voor dat er kosten zijn ,,

optie,s gebroken veer schokbreker stuk,, lagerspeling ,,lager verrot

verder zit er nog een stukje stabilisator gemonteerd zijn zo maar wat mogelijk heden .

Bert

waar kom je weg ???

je mag bij mij aan rijden en ben berijd bij je te luisteren en te kijken .

voor dat er kosten zijn ,,

optie,s gebroken veer schokbreker stuk,, lagerspeling ,,lager verrot

verder zit er nog een stukje stabilisator gemonteerd zijn zo maar wat mogelijk heden .

Bert

Hij is inmiddels 2 x APK gekeurd sinds dit is ontstaan kan me dus een beetje indenken dat het niet echt overduidelijk een probleem is dat opvalt ;)

Hij is inmiddels 2 x APK gekeurd sinds dit is ontstaan kan me dus een beetje indenken dat het niet echt overduidelijk een probleem is dat opvalt ;)

of homokineet kapot.

of homokineet kapot.

Bedankt voor de reakties ! :D

Wiellager heb ik idd vaker voorbij horen komen ....dat is zeker een duur grapje om te laten maken he?

Bedankt voor de reakties ! :D

Wiellager heb ik idd vaker voorbij horen komen ....dat is zeker een duur grapje om te laten maken he?

@koenelsenaar wrote:@Oenatje wrote:of homokineet kapot.

wow, daar heb ik overheen gelezen dat het om het achterwiel ging

@koenelsenaar wrote:@Oenatje wrote:of homokineet kapot.

wow, daar heb ik overheen gelezen dat het om het achterwiel ging

@Linnepin wrote:Bedankt voor de reakties ! :D

astra f valt denk ik nog wel mee hoor.

veer zal het ook kunnen zijn ja, is op zich ook makkelijk achter te komen, auto even op de krik zetten en kijken als je de veer dan ook flink kan bewegen.

wat ook nog een mogelijkheid kan zijn is dat je uitlaat uit de rubbers hangt, en dat die bij eenbocht 1 kant op ergens tegen aan schuurt, je wiel bijvoorbeeld, aangezien je langzaam rijd het geluid ook minder is, je wiel draait minder dus hij schuurt minder....

Terug
Naar boven