• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Advies gezocht bij aankoop Opel Astra 1.6i-16V uit 2003

De teller waarden zijn goed.

Wat u zien is gecompenseerde waarde. Vraag Opel waroom teller heft gecompenseerde warde 85 en motor ecu heeft 95.

Of kijken met opcom aan teller.

@Step-han wrote:De temperatuurmeter geeft ook niet altijd accuraat weer!

Als ik mijn Astra G aan de computer hang is het koelwater netjes 90-93 graden maar kijk ik dan op mijn temperatuurmeter in auto staat die precies tussen de 80 en de 90 in.

Ik zou zeggen, als de auto warm is, hij geeft boven de 80 aan en houdt dit ook constant vast, niets aan de hand :thumbup

Ze hebben het metertje omlaag bijgesteld, omdat sommige mensen in paniek raken als de temperatuur boven de 100 graden komt.

Wat mij betreft kunnen ze er dan net zo goed geen getalletjes bij zetten, maar oke, zo lijkt het nog wat.

uitlaat rammel kan de beschermplaat zijn van de einddemper, die roesten los, ontwasemen niet goed, het kan zijn dat je recirculatieklepmotor (leuk voor scrabble) vast zit en hij op binnencirculatie staat dit komt vaak voor, dorpelrubbers vastlijmen met soudal fixall zwart.

We wisten al dat de einddemper, zeg maar, lekker krokant was, en sinds een paar dagen geleden klaagde mijn vrouw dat de uitlaat nu wel veel herrie maakte. Het euvel was redelijk snel gevonden; de einddempersteunen (aan de uitlaat) zijn weggerot, dus de demper sleepte over straat. Dat geeft wel meer herrie, ja! Aangezien bij ons alles sinds een tijdje op budget gaat, heb ik gezocht naar een goedkope nieuwe einddemper. Voor 61 euro en een bokkie verscheen vandaag een demper met montageset in de post. De kwaliteit van de demper is omgekeerd evenredig met de prijs, wat een bagger, zeg. Nou ja, het zal wel voldoen. Toch maar even de bus zinkspray gepakt en de boel ingespoten. Baat het niet dan schaadt het niet.

WP_20160311_17_02_36_Pro_zpsr1nhhbjk.jpg

Onbehandelde las:

WP_20160311_17_02_44_Pro_zps0e7y4klt.jpg

Dat ziet er netter uit:

WP_20160311_18_34_25_Pro_zps8iynwogr.jpg

Morgen maar eens monteren. Ik heb nog een tubetje uitlaatkit, dat is wel zo netjes. Nieuwe rubbers en zo zaten erbij:

WP_20160311_18_36_31_Pro_zpsrdufhweh.jpg

Als de oude bouten niet los gaan slijp ik ze wel door, nieuwe zitten erbij.

Hugo

kit heb je niks aan met een conische pakking,moet kunnen bewegen,voor de rest idd een simpel klusje.

Uiterlijk zegt overigens niks over de levensduur.

De supergoedkope setjes van uitlaatsetje.nl zien er ook cheap uit,maar gaan toch lang mee,bij een maatje van me zit t er al 4 jaar onder en t ziet er nog prima uit.

Terug
Naar boven