• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Advies mbt banden

Hallo allemaal,

Graag jullie advies over het volgende:

Ben even bij mijn garagehouder langs geweest omdat ik twijfels had over mijn banden. Er zitten op dit moment 225/45/17 Dunlop ZR banden onder. In overleg met de beste man hebben we geconcludeerd dat deze voor het goede eigenlijk te breed zijn. Het kan namelijk gebeuren dat de band bij volledige stuurrichting tegen de binnenkant van de wielkast aankomt. Omdat ze bovendien veel herrie maken adviseerde hij ze te vervangen en bovendien naar 215 te gaan.

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat jullie voor band zouden adviseren? Ik heb al een beetje rondgezocht maar er is zoveel keus. Wil liever eigenlijk geen Dunlop meer, want die maakt me teveel herrie. Wat hebben jullie onder je auto zitten en is een goeie prijs/kwaliteit band?

Alvast bedankt,

Tjeerd

bullshit tuurlijk wil hij jou 4 nieuwe banden verkopen, das allemaal geld in z'n kassa.

Nee hoor, 225 past prima.

Gewoon erop laten zitten

ik heb er 225/40/18 op zitten.

Gaat ook prima.

origineel gepost door sw_reijnders

bullshit tuurlijk wil hij jou 4 nieuwe banden verkopen, das allemaal geld in z'n kassa.

Nee hoor, 225 past prima.

Gewoon erop laten zitten

ik heb er 225/40/18 op zitten.

Gaat ook prima.

ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke velgen en ET waarde

hij heeft Zaf A opc velgen eronder . . . die snow flakes die ook onder de Astra OPC zaten.

die zijn volgens mij rond de 43.

tja mike, maar een jouw vectra heeft hele andere wielkasten dan die van Tjeerd . . . dat is namelijk een B en dat kan je niet vergelijken ;).

Ik kon het niet laten om toch nog even een fotootje te maken:

Ik ben een echte beginner dus wie weet hoort dit er gewoon bij. Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Voor wie er middenin valt en denkt :wtf ...das dus de binnenkant van mijn wielkast. Bij allebei de voorwielen zitten die plekken.

EDIT: Het is trouwens niet zo dat de hele wielkast zo is. Het zijn een soort schaafplekken van ongeveer 5-6 cm die bij beide voorwielen op dezelfde hoogte zitten

Groeten!

Als je banden wilt kijk op autobandenmarkt.nl prijs is inclusief verzending. Vriend van mij heeft een auto garage en hij besteld ze ook daar, klanten betalen alleen voor het overzetten en balanceren, en dat kost 16 euro per band.

Koop ze op die site en brenge ze naar iemand toe die ze er op zet scheelt je een hoop geld. Het merk federal zijn goede banden, kijk maar op autobandenten.com

origineel gepost door TjeerdK

Ik kon het niet laten om toch nog even een fotootje te maken:

Ik ben een echte beginner dus wie weet hoort dit er gewoon bij. Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Voor wie er middenin valt en denkt :wtf ...das dus de binnenkant van mijn wielkast. Bij allebei de voorwielen zitten die plekken.

EDIT: Het is trouwens niet zo dat de hele wielkast zo is. Het zijn een soort schaafplekken van ongeveer 5-6 cm die bij beide voorwielen op dezelfde hoogte zitten

Groeten!

dan wil je de mijne niet zien :P

Ik had op mijn Gts ook Dunlops en op mijn V40 T4 (sorry) ook al en vorige week op m`n Evo stars weer dunlopies laten leggen ik ben er goed over tevreden het zal ook wel een beetje persoonlijk zijn dan.

Jan

ik heb 215/40 ZR 17 op de 17''ers et40, absoluut geen problemen.

bandenmerk Tyfoon, nooit meer kopen, heb er nu 23000km gereden en ze zijn versleten, slijtblokjes komen in zicht.

Terug
Naar boven