• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Advies opel vectra 2.0 dti comfort bouwjaar 2003..

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een opel vectra, nu heb ik er één gevonden van 2003, motor 2.0 DTi Comfort (sedan).

Er staat nu 180.000 km op de teller en ze vragen 5250 euro ervoor.

Werkelijkwaar een plaatje om te zien, alleen weet ik haast niets over deze auto, wie kan mij van advies voorzien waar ik dus op moet letten bij aanschaf?

Wil graag weten of deze auto een aanrader is of niet? wat zijn de minpunten bv?

Ik weet dat er geen distributieriem in zit maar een ketting, moet een ketting ook ooit vervangen worden, want ik hoor hier en daar dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden, klopt dit??

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gr. zizoe

deze motoren weet ik eigenlijk nix vanaf dus ik kan je kwa techniek niet verder helpen.

ik zou persoonlijk wel voor een GTS kiezen ;)

stel je eens voor in het juiste topic en plaats een link van de vectra waar het om gaat.

de kans is dan stukken groter dat je een reactie krijgt waar je iets mee kunt.

ook kun je de zoekfuntie gebruiken :thumbup

deze motoren weet ik eigenlijk nix vanaf dus ik kan je kwa techniek niet verder helpen.

ik zou persoonlijk wel voor een GTS kiezen ;)

stel je eens voor in het juiste topic en plaats een link van de vectra waar het om gaat.

de kans is dan stukken groter dat je een reactie krijgt waar je iets mee kunt.

ook kun je de zoekfuntie gebruiken :thumbup

De 2.0DTi is gewoon de oude motor van Opel ( vectra B ). Niks mis mee, behalve als de brandstofpomp er mee nokt, dan kost het flink wat geld.

De ketting kan in principe heel lang mee, maar mocht ie gaan ratelen dan adviseren ze om hem te vervangen.

Verder vind ik 5250 euro voor een auto uit 2003 erg duur !!

De 2.0DTi is gewoon de oude motor van Opel ( vectra B ). Niks mis mee, behalve als de brandstofpomp er mee nokt, dan kost het flink wat geld.

De ketting kan in principe heel lang mee, maar mocht ie gaan ratelen dan adviseren ze om hem te vervangen.

Verder vind ik 5250 euro voor een auto uit 2003 erg duur !!

Terug
Naar boven