Elegance-C
Lid
hoi Allemaal,
ik heb een Vectra C Station elegance uit 2004. 2.2 DTI.
Prachtige auto, zeker als opvolger voor de Vectra B.
Hij heeft er nu 308.000 Km opzitten en loopt als een zonnetje.
Geen druppel olie nodig (tussen de beurten
)
ECHTER heb ik nu sinds 3/4 jaar het volgende probleem waar de Opel dealer ook niet uitkomt ....
(ZONDER dat motor mgnt een foutmelding geeft !)
Het probleem uit zich op twee manieren
1) Stilstaan: Het stationair toerental wordt niet vastgehouden door motor mgnt systeem. Maar wordt TOCH steeds net op tijd weer opgepakt ...en op het moment dat het dan weer terugvalt naar stationair ...valt hij er weer doorheen .....
2) Rijdend: De motor stottert - soms 1x soms meerdere malen;
[ hierbij merk ik als ik de koppeling indruk dat feitelijk punt 1) optreed !!)
*) Bij veel file rijden. (Deze versie motor staat sowieso bekend om zijn aan/uit effect met gasgeven ......
*) soms bij cruise control rijden (tot 130 kmh - want daarboven is het me nog niet overkomen met cruisecontrol)
Ik heb het gevoel dat het meestal gebeurd als de motor 'licht' maar continiue belast wordt.
Punt 2) voelt echt alsof m'n diesel een vonk of wat overslaat.
Wat wel telkens goed gaat - ongacht hoe erg hij op dat moment stottert - Bij 'plankgas' optrekken pakt de motor WEL goed op en heeft nog nooit gestotterd...?!?!?
Herkend iemand mijn verhaal ??
met vriendelijk groet
Een (eigenlijk best tevreden) Vectra C rijder
Elegance-C
ik heb een Vectra C Station elegance uit 2004. 2.2 DTI.
Prachtige auto, zeker als opvolger voor de Vectra B.
Hij heeft er nu 308.000 Km opzitten en loopt als een zonnetje.
Geen druppel olie nodig (tussen de beurten
ECHTER heb ik nu sinds 3/4 jaar het volgende probleem waar de Opel dealer ook niet uitkomt ....
(ZONDER dat motor mgnt een foutmelding geeft !)
Het probleem uit zich op twee manieren
1) Stilstaan: Het stationair toerental wordt niet vastgehouden door motor mgnt systeem. Maar wordt TOCH steeds net op tijd weer opgepakt ...en op het moment dat het dan weer terugvalt naar stationair ...valt hij er weer doorheen .....
2) Rijdend: De motor stottert - soms 1x soms meerdere malen;
[ hierbij merk ik als ik de koppeling indruk dat feitelijk punt 1) optreed !!)
*) Bij veel file rijden. (Deze versie motor staat sowieso bekend om zijn aan/uit effect met gasgeven ......
*) soms bij cruise control rijden (tot 130 kmh - want daarboven is het me nog niet overkomen met cruisecontrol)
Ik heb het gevoel dat het meestal gebeurd als de motor 'licht' maar continiue belast wordt.
Punt 2) voelt echt alsof m'n diesel een vonk of wat overslaat.
Wat wel telkens goed gaat - ongacht hoe erg hij op dat moment stottert - Bij 'plankgas' optrekken pakt de motor WEL goed op en heeft nog nooit gestotterd...?!?!?
Herkend iemand mijn verhaal ??
met vriendelijk groet
Een (eigenlijk best tevreden) Vectra C rijder
Elegance-C