• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afdekplaatjes koplampsproeiers

@Co-pel wrote:Je zou denken dat Opel dit inmiddels zou hebben opgelost, maar ook ik ben een afdekplaatje kwijtgeraakt vandaag. Erg slordig voor een auto van 8 maanden oud en 36000 km. Ik moet toch al langs de dealer voor een bijgeluid bij koppeling bij ontkoppelen bij optrekken met koude motor; ook weer een leuke klacht...

Ik laat weten hoe dit afloopt!

Co-pel,

Wat voor geluid hoor je: een tik of een piep? Ik heb iets vergelijkbaars gemeld in de volgende thread: viewtopic.php?f=105&t=157275

Sorry voor de thread-hijack.....

Hallo,

Ik heb het vorig jaar gehad met de afdekplaatjes, is wel vergoed, na enig aandringen.

Kostte inderdaad 70 euro, is gebeurd tijdens vorstperiode, dus pas op !!!!

Gr Hans

Hallo,

Ik heb het vorig jaar gehad met de afdekplaatjes, is wel vergoed, na enig aandringen.

Kostte inderdaad 70 euro, is gebeurd tijdens vorstperiode, dus pas op !!!!

Gr Hans

Wat betreft de koppeling klinkt het meer als een tik dan een piep ;-) Ben benieuwd of ze wat vinden. De afdekplaatjes van de koplampen is uiteindelijk natuurlijk belachelijk. Ik ga uit van garantie en zal er zeker op aandringen; dank voor de reactie!

Wat betreft de koppeling klinkt het meer als een tik dan een piep ;-) Ben benieuwd of ze wat vinden. De afdekplaatjes van de koplampen is uiteindelijk natuurlijk belachelijk. Ik ga uit van garantie en zal er zeker op aandringen; dank voor de reactie!

Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.

Volgende week gaat de auto dan ook weer naar de dealer voor die metaalachtige klik.

Verd blijf ik ondanks 3 maal balanceren van de 18 inch winterbanden, een trilling in het stuur houden bij circa 130 km per uur. Gaan ze ook naar kijken.

Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.

Volgende week gaat de auto dan ook weer naar de dealer voor die metaalachtige klik.

Verd blijf ik ondanks 3 maal balanceren van de 18 inch winterbanden, een trilling in het stuur houden bij circa 130 km per uur. Gaan ze ook naar kijken.

Co-pel, mijn tik bij schakelen is opgelost. Lees de thread waar ik eerder naar heb verwezen.

Vwb uitbalanceren van de 18 inch winterbanden: ik heb een soortgelijk 'probleem' en ook bij mij trilt het stuur licht bij 130/140 km/h. Ik heb ze nog niet opnieuw laten balanceren.

Co-pel, mijn tik bij schakelen is opgelost. Lees de thread waar ik eerder naar heb verwezen.

Vwb uitbalanceren van de 18 inch winterbanden: ik heb een soortgelijk 'probleem' en ook bij mij trilt het stuur licht bij 130/140 km/h. Ik heb ze nog niet opnieuw laten balanceren.

Dank voor de reacties; op zich vreemd dat kennelijk meerdere mensen trillingen hebben in het stuur met de winterbanden. Waar zou dat aan liggen?

@Melgi; jouw suggestie voor de tik neem ik zeker mee en zal de werkplaats de tip meegeven.

Dank voor de reacties; op zich vreemd dat kennelijk meerdere mensen trillingen hebben in het stuur met de winterbanden. Waar zou dat aan liggen?

@Melgi; jouw suggestie voor de tik neem ik zeker mee en zal de werkplaats de tip meegeven.

@Co-pel wrote:Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.

heb dit probleem ook bij mijn nieuwe insignia!!

zijn wel geen winterbanden maar wel 18 inch velgen.

bij 130-140 trilt het stuur en bij hard / stevig doorremmen trilt het stuur ook???

iemand een idee?? :hmmz

@Co-pel wrote:Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.

heb dit probleem ook bij mijn nieuwe insignia!!

zijn wel geen winterbanden maar wel 18 inch velgen.

bij 130-140 trilt het stuur en bij hard / stevig doorremmen trilt het stuur ook???

iemand een idee?? :hmmz

Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?

Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?

@Spacejam wrote:Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?

ga deze dagen is even vragen bij de opel dealer.

moet niet kunnen vind ik bij een nieuwe auto. :fy1

heb er bij mijn vorige insignia geen last van gehad.

maar nu wel.

het is in ieder geval zwaar iritant want het is toch een snelheid die je veel rijd 130-140.

maar ook als ik bv 150-200 rijd en moet stevig terug remmen naar bv 100-120 km/h dan voel je het stuur gewoon trillen.

@Spacejam wrote:Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?

ga deze dagen is even vragen bij de opel dealer.

moet niet kunnen vind ik bij een nieuwe auto. :fy1

heb er bij mijn vorige insignia geen last van gehad.

maar nu wel.

het is in ieder geval zwaar iritant want het is toch een snelheid die je veel rijd 130-140.

maar ook als ik bv 150-200 rijd en moet stevig terug remmen naar bv 100-120 km/h dan voel je het stuur gewoon trillen.

Terug
Naar boven