• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afdraaien vliegwiel C20XE

tja ik zou lekker t blok ophalen en dan ff een andere tuner of goeie draaierij opzoeken!

Succes met je blok! ;)

Ja idd leroy gelijk heb je wel..

Biggelaar ook gemaild maar die willen het vliegwiel zien om een prijs op te stellen.

Er moet ook een randje van de krukaspoelie afgedraaid worden, dit laat ik door een kennis doen. :hmmz

Als hij het ziet zitten mag hij ook lekker me vliegwiel afdraaien:P

Ja idd leroy gelijk heb je wel..

Biggelaar ook gemaild maar die willen het vliegwiel zien om een prijs op te stellen.

Er moet ook een randje van de krukaspoelie afgedraaid worden, dit laat ik door een kennis doen. :hmmz

Als hij het ziet zitten mag hij ook lekker me vliegwiel afdraaien:P

Ik rij al 4jr+ zonder problemen met een afgedraaid vliegwiel. Ik heb 'm ook nog overgenomen van een forum lid. Dus die heeft de nodige jaren/km er op zitten.

Ik rij al 4jr+ zonder problemen met een afgedraaid vliegwiel. Ik heb 'm ook nog overgenomen van een forum lid. Dus die heeft de nodige jaren/km er op zitten.

persoonlijk vind ik afdraaien niet veilig.

Maar goed das mijn eigen mening.. Het kan heel lang goed gaan maar de originele vliegwielen wielen nog wel eens haarscheurtjes krijgen.

:cry

Mijn originele kon destijds bij de uit elkaar gespatte koppeling ook niet veel meer houden.

Dus toen maar een lichte stalen erin gezet.. Van Helix, stukken sterker en veiliger voor mijn benen

persoonlijk vind ik afdraaien niet veilig.

Maar goed das mijn eigen mening.. Het kan heel lang goed gaan maar de originele vliegwielen wielen nog wel eens haarscheurtjes krijgen.

:cry

Mijn originele kon destijds bij de uit elkaar gespatte koppeling ook niet veel meer houden.

Dus toen maar een lichte stalen erin gezet.. Van Helix, stukken sterker en veiliger voor mijn benen

Een bijna nieuw vliegwiel is ook weer een grijs gebied. Wat is bijna nieuw ;)

Wij rijden al jaren met extreem bewerkte vliegwielen, zelfs tot 3,5kg.

Er is nog nooit iets gebeurd, maar het kan altijd.

Een bijna nieuw vliegwiel is ook weer een grijs gebied. Wat is bijna nieuw ;)

Wij rijden al jaren met extreem bewerkte vliegwielen, zelfs tot 3,5kg.

Er is nog nooit iets gebeurd, maar het kan altijd.

@sylvester1 wrote:Een bijna nieuw vliegwiel is ook weer een grijs gebied. Wat is bijna nieuw ;)

ik ga uit van een vlliegwiel dat nog geen half jaar na montage in gebruik is

@sylvester1 wrote:Er is nog nooit iets gebeurd, maar het kan altijd.

idd de kans kan er zijn.. wil niet zeggen dat dat bij jouw niet is maar niet iedere monteur is evengoed in zijn werk.. dus als iemand een slecht vliegwiel gaat afdraaien bijvoorbeeld..

krijg je zo`n leuk kostbaar effect net als die crx in amerika die op YouTube rond struint.. die bestuurder geeft gas en zijn vliegwiel klapt uit elkaar...

" onclick="window.open(this.href);return false;

die in het filmpje is te ver afgedraaid... en te slecht bewerkt

@sylvester1 wrote:Een bijna nieuw vliegwiel is ook weer een grijs gebied. Wat is bijna nieuw ;)

ik ga uit van een vlliegwiel dat nog geen half jaar na montage in gebruik is

@sylvester1 wrote:Er is nog nooit iets gebeurd, maar het kan altijd.

idd de kans kan er zijn.. wil niet zeggen dat dat bij jouw niet is maar niet iedere monteur is evengoed in zijn werk.. dus als iemand een slecht vliegwiel gaat afdraaien bijvoorbeeld..

krijg je zo`n leuk kostbaar effect net als die crx in amerika die op YouTube rond struint.. die bestuurder geeft gas en zijn vliegwiel klapt uit elkaar...

" onclick="window.open(this.href);return false;

die in het filmpje is te ver afgedraaid... en te slecht bewerkt

Dat is een serieuze knal :shock:

Waar ik het laat doen, moet je ook de drukgroep mee leveren.

Het vliegwiel en drukgroep wordt als set gebalanceerd. Liefst zelfs de krukas er bij.

Terug
Naar boven