• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek

@wim-v6 wrote:lambda waarde niet tussen de 0,097 en 1,03

Willem

bedankt! wat dat betekent weet ik nog niet.

Ik denk dat ik een nieuw topic start over mijn wagentje om hem weer door de APK te slepen.

@wim-v6 wrote:lambda waarde niet tussen de 0,097 en 1,03

Willem

Ik denk dat ik een nieuw topic start over mijn wagentje om hem weer door de APK te slepen.

Als je lambda waarde afwijkt heb je meestal een klein gaatje in je uitlaat of valse lucht bij je inlaat

En de lijst die je post is voor ongeregelde systemen, jouwe moet gewoon 4gassen met max 0.39% co op toeren en n lambda waarde tussen de 0,97 en 1,03

Co stationair mag max 0,5% zijn

Zo staat het iig in het 2013 boek

Als je lambda waarde afwijkt heb je meestal een klein gaatje in je uitlaat of valse lucht bij je inlaat

En de lijst die je post is voor ongeregelde systemen, jouwe moet gewoon 4gassen met max 0.39% co op toeren en n lambda waarde tussen de 0,97 en 1,03

@otdh wrote:Als je lambda waarde afwijkt heb je meestal een klein gaatje in je uitlaat of valse lucht bij je inlaat

De tabel is voor alle systemen, alleen is hier de viergas test niet in mee genomen.

De tabel geeft de CO waardes aan voor stationaire meeting. Niet de 4-gas test.

@otdh wrote:Als je lambda waarde afwijkt heb je meestal een klein gaatje in je uitlaat of valse lucht bij je inlaat

De tabel is voor alle systemen, alleen is hier de viergas test niet in mee genomen.

De tabel geeft de CO waardes aan voor stationaire meeting. Niet de 4-gas test.

@Astra G X1.6SZR wrote:@wim-v6 wrote:lambda waarde niet tussen de 0,097 en 1,03

Willem

Zoals beloofd, hier ga ik verder met mijn oude beestje. Ik heb mijn best gedaan om zo volledig mogelijk te zijn met mijn gegevens. Alle hulp is welkom, thanks!

@Astra G X1.6SZR wrote:@wim-v6 wrote:lambda waarde niet tussen de 0,097 en 1,03

Willem

Zoals beloofd, hier ga ik verder met mijn oude beestje. Ik heb mijn best gedaan om zo volledig mogelijk te zijn met mijn gegevens. Alle hulp is welkom, thanks!

Als ik het goed heb dan gelden de volgende eisen voor mijn auto:

test bij stationair toerental:

1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar

voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,

wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;

test bij verhoogd toerental (tussen 2000 en 3200rpm):

0.3 % vol. koolmonoxide, indien:

1°. het een per sonenauto betreft die in gebruik is genomen na 31

december 1992, maar voor 1 juli 2002, waarbij de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03;

Bij de CO-waarden mag je het tweede cijfer na de komma buiten beschouwing laten en bij de lambdawaarde mag je het derde cijfer na de komma buiten beschouwing laten.

Klopt het wat ik zeg? Dan weet ik waar ik morgen op moet letten bij de test ;)

Als ik het goed heb dan gelden de volgende eisen voor mijn auto:

test bij stationair toerental:

1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar

voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,

wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;

test bij verhoogd toerental (tussen 2000 en 3200rpm):

0.3 % vol. koolmonoxide, indien:

1°. het een per sonenauto betreft die in gebruik is genomen na 31

december 1992, maar voor 1 juli 2002, waarbij de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03;

Bij de CO-waarden mag je het tweede cijfer na de komma buiten beschouwing laten en bij de lambdawaarde mag je het derde cijfer na de komma buiten beschouwing laten.

Klopt het wat ik zeg? Dan weet ik waar ik morgen op moet letten bij de test ;)

Nu heb ik ook een vraag, ik heb hier een belgische e kadett cabrio uit 1990 , deze wil ik in gaan voeren. Op het kenteken staat u9:- dus betekend dat nu dat het wel u9 is of juist niet? Er zit nu een 20xe in, een vuile dus zonder kat en wil ook graag de motor om laten keuren , krijg ik nu ook problemen met me uitstoot? En bpm hoef ik niet meer te betalen omdat de auto ouder is dan 17,5 jaar heb ik dat goed?

En wegen ze de wagen nu wel of juist niet, ik kan er allemaal niet echt goed wijs uit. De rdw snap ik wel maar de douane en belastingdienst zijn mij niet duidelijk.

Nu heb ik ook een vraag, ik heb hier een belgische e kadett cabrio uit 1990 , deze wil ik in gaan voeren. Op het kenteken staat u9:- dus betekend dat nu dat het wel u9 is of juist niet? Er zit nu een 20xe in, een vuile dus zonder kat en wil ook graag de motor om laten keuren , krijg ik nu ook problemen met me uitstoot? En bpm hoef ik niet meer te betalen omdat de auto ouder is dan 17,5 jaar heb ik dat goed?

En wegen ze de wagen nu wel of juist niet, ik kan er allemaal niet echt goed wijs uit. De rdw snap ik wel maar de douane en belastingdienst zijn mij niet duidelijk.

wegen doen ze waarschijnlijk wel

u9 maakt niets meer uit

alleen stationair co meten ( doen ze niet bij invoeren, tenzij je er apk op wil ), max 0.5%

idd geen bpm, auto ouder als 17,5 jaar

wegen doen ze waarschijnlijk wel

u9 maakt niets meer uit

alleen stationair co meten ( doen ze niet bij invoeren, tenzij je er apk op wil ), max 0.5%

idd geen bpm, auto ouder als 17,5 jaar

Dank je wel voor je antwoord trpower, maar wil idd de kadett weer laten keuren en liefst heb ik hem met 20xe op kenteken. Dacht dat auto's voor 1992 een hogere co2 waarde mochten hebben toch?

Dank je wel voor je antwoord trpower, maar wil idd de kadett weer laten keuren en liefst heb ik hem met 20xe op kenteken. Dacht dat auto's voor 1992 een hogere co2 waarde mochten hebben toch?

Terug
Naar boven