• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afgekeurd viergas meting niet goed ( OPGELOST )

Wat bij ons gedaan wordt en goed helpt is de motor goed warm rijden, en dan bedoel ik warm rijden en dan een kilometer of 2 volgas rijden in de 2e of 3e versnelling tegen toerenbegrenzer aan ( niet doen waar de klant bij is die wordt dan erg ziek ;) ). succes

Iedereen bedankt voor de tips

De handremkabel heb ik er gisteren op gezet

Nu ff een nieuwe afspraak maken en VOL GAS er naar toe HAHA

Ik hoop dat het dan goed is , jullie horen het nog wel

Iedereen bedankt voor de tips

De handremkabel heb ik er gisteren op gezet

Nu ff een nieuwe afspraak maken en VOL GAS er naar toe HAHA

Ik hoop dat het dan goed is , jullie horen het nog wel

wat ik meestal probeer als ie zn CO stationair niet haalt, dan laat ik m valse lucht zuigen door een slangetje op het inlaatspruitstuk los te halen. Meer dan de helft van de auto's haalt t dan wel :D

wat ik meestal probeer als ie zn CO stationair niet haalt, dan laat ik m valse lucht zuigen door een slangetje op het inlaatspruitstuk los te halen. Meer dan de helft van de auto's haalt t dan wel :D

[rquote=1882253&tid=143648&author=noci]Wat bij ons gedaan wordt en goed helpt is de motor goed warm rijden, en dan bedoel ik warm rijden en dan een kilometer of 2 volgas rijden in de 2e of 3e versnelling tegen toerenbegrenzer aan ( niet doen waar de klant bij is die wordt dan erg ziek ;) ). succes [/rquote]

Laat de motor nooit lang in de begrenzer hangen, dat gaat koppakking kosten.

net eronder houden is voldoende.

Willem

[rquote=1882253&tid=143648&author=noci]Wat bij ons gedaan wordt en goed helpt is de motor goed warm rijden, en dan bedoel ik warm rijden en dan een kilometer of 2 volgas rijden in de 2e of 3e versnelling tegen toerenbegrenzer aan ( niet doen waar de klant bij is die wordt dan erg ziek ;) ). succes [/rquote]

Laat de motor nooit lang in de begrenzer hangen, dat gaat koppakking kosten.

net eronder houden is voldoende.

Willem

Test van te voren je lambda sensor eens...

Heb van die corsatjes met kleine motor heel veel lambda's al vervangen omdat ze gewoon stuk waren.

Dat komt het co ook niet ten goede.

Test van te voren je lambda sensor eens...

Heb van die corsatjes met kleine motor heel veel lambda's al vervangen omdat ze gewoon stuk waren.

Dat komt het co ook niet ten goede.

jup klopt, haha ik heb hier een hele voorraad van die lambda's, kan ik eens wisselen als ie weer moeilijk doet bij de APK.

maar dankzij het olieverbruik zijn de waarden wat makkelijker te halen gelukkig.

Willem

jup klopt, haha ik heb hier een hele voorraad van die lambda's, kan ik eens wisselen als ie weer moeilijk doet bij de APK.

maar dankzij het olieverbruik zijn de waarden wat makkelijker te halen gelukkig.

Willem

Vandaag weer voor de APK geweest

de co was nog steeds niet goed , het slangetje van het inlaatspruitstuk losgehaalt

daar door werd het iets beten maar nog niet goed genoeg

hebben ze de lambdasonde door gemeten maar daar kwam ook niets uit

maar toch vervangen om te kijken of het probleem dan over was

en ja hoor in een keer door de co test :D

weer een jaar APK

jongens bedankt voor jullie reacties

Vandaag weer voor de APK geweest

de co was nog steeds niet goed , het slangetje van het inlaatspruitstuk losgehaalt

daar door werd het iets beten maar nog niet goed genoeg

hebben ze de lambdasonde door gemeten maar daar kwam ook niets uit

maar toch vervangen om te kijken of het probleem dan over was

en ja hoor in een keer door de co test :D

weer een jaar APK

jongens bedankt voor jullie reacties

Terug
Naar boven