• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afkeur of niet

ligt allemaal aan de auto/keurmeester/controleur.

maat van me heeft een eigen garage bedrijf, die heeft mijn corsa A c20xe gekeurd.

ik moest van hem deurpanelen plaatsen bijvoorbeeld.

maar hij kneep m toch wel:P afgemeld om 16:56 :P puur omdat de controleurs hierzo m gewoon top op de rand nakijken bij zo'n eigenbouw project.

een ander bedrijf durfde t zelfs niet aan om m te keuren... hij vond t vet, maar moest er maar mee op t circuit gaan rijden:hmmz

dat mogen ze inderdaad niet nee. miskien komt t door t hoofd van Joop?

Of door de toestand van de auto :jerry :sleeping

origineel gepost door sw16v

ze mogen je niet weigeren voor een apk keuring!!

Nee klopt, ik mag (in principe) niet weigeren. Maar, ik heb al diverse dusdanig doorgerotte auto's voor APK op mn brug gehad, die naast de rottigheid ook dusdanige mankementen vertoonden, dat ik kenbaar heb gemaakt de betreffende auto nooit meer van een geldige verse APK te zullen voorzien.

Ik heb ook wel 'ns dusdanige krotten gehad (waar bijvoorbeeld L.V en R.V geen fuseekogel was? wielen bungelden los....), waarop ik de eigenaar belde en zei: Als jij niet met een autoambulance of transporter komt, krijg je die auto heel niet mee; het is een gevaar op de weg.

Ik had laatst een suzuki Wagon R+, de eigenaar kocht dat ding nieuw in 1999 bij de Suzuki dealer, en had hem daar altijd in onderhoud.. Hij kwam nu bij mij (dealer is errug duur, ik werk alleen en probeer mijn onkosten laag te houden, zodat het voor de klant ook goedkoop blijft), ik pak mn hamertje om te controleren op roest, en zowel links als rechts tik ik vrijwel de gehele dorpel eruit.. :wtf

Hoe kan dat bij de dealer goedkeur zijn geweest dan :P

mijn auto werd geweigerd omdat ie een probleem had met t vermogen. (corsa A c20xe met 148 wielpk's)

auto was tot de laatste bout uit elkaar geweest..

Omgebouwde auto's is geen probleem, op kenteken of niet, worden gewoon gekeurd, ze voldoen tenslotte gewoon aan het apk regelement.

waar ik kom dan.

Willem

staat netjes 1.4 met 44kw op kenteken;)

maakt in proncipe geen f*ck uit, maar hij vond dat t een circuit auto was (lekker belangrijk... op WRC auto's zit ook een kenteken) en hij vond t maar veels te snel voor zo'n oud klein ding.

Terug
Naar boven