• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AFL verlichting

fastrogeke

Post weinig
Geachtte Opel fanaten.

Als ik AFL verlichting wil inbouwen In mijn C2 van 2007 waar moet ik dan rekening mee houden?

Zijn deze lampen voorzien van automatische hoogteregeling?(is dit in de stuurapparaten ingebouwd?)

En moeten deze voorzien worden van de koplampsproeiers?

Aangezien dit alles verplicht is vanaf 2007

MvG Fastrogeke

origineel gepost door fastrogeke

Geachtte Opel fanaten.

Als ik AFL verlichting wil inbouwen In mijn C2 van 2007 waar moet ik dan rekening mee houden?

Zijn deze lampen voorzien van automatische hoogteregeling?(is dit in de stuurapparaten ingebouwd?)

MvG Fastrogeke

Hallo,

Ik heb dit toen ook gedaan in mijn C1 (alles origineel), geen AFL maar dit maakt wat inbouw betreft, niet zo'n groot verschil.

Als je alles origineel wilt hebben, zul je aardig wat kabelbomen moeten aanpassen.

Hoogteregeling ben je twee sensoren + kabel voor nodig, deze worden op de voor en achteras geplaatst, zo zul je niemand onnodig verblinden.

Koplampsproeiers is ook goed te doen, maatvoering staat al op je bumper aan de binnenzijde afgetekend, wel ben je een ander watertankje (groter) nodig met een extra pompje + kabel.

Ik heb de onderdelen toen allemaal uit de eerste Vectra's gehaald (Duitse Test auto's van 2001) ;), zo was het voor mij ook goed te doen wat de kosten aanging, als je alles nieuw wilt kopen is het niet echt aantrekkelijk.

Dan tenslotte de boel nog om laten programeren op Xenon, en je hebt een zee van licht :D;)

Groetjes, Joche

origineel gepost door fastrogeke

Geachtte Opel fanaten.

MvG Fastrogeke

De lampen stellen automatisch. Maar dit gaat naar het gewicht wat je achter in je auto gooit. Dus ook in je achtervering zullen sensoren of iets dergelijks moeten komen lijkt me aangezien dat verplicht is ja! Ook de koplampsproeiers zijn dus verplicht. Betekent dat je ook een grotere ruitensproeiertank krijgt.

Als je het hebt is het leuk maar om het achteraf in te bouwen, is een best karwei denk ik!!

wat voor onderdelen heb je eigenlijk exact nodig om alleen de hoogte regeling in te bouwen?

2 sensoren dan en een nieuwe lichtschakelaar. Zijn de stelmotoren herbruikbaar voor de hoogte regeling?

Al met al dus een best karwei. Om eerlijk te zeggen zie ik hier best wel tegen op. Misschien dat ik dan maar een naderhand setje moet inbouwen zoals bijv een pilot setje.Dat hoogteregeling en die koplampsproeiers zijn nog wel te doen.Maar om complete kabelbomen gaan te vervangen zie ik niet zitten.

Allen bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!!!!!

MvG Fastrogeke

alleen het stuurapparaat voor de hoogte regeling kost al bijna 250 euro :S anders had ik het denk ik ook wel ingebouwd.

Terug
Naar boven