• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afremmen op de motor.

Rottentweetie

Post weleens wat
Beste mensen,

Ik reed laatst een parkeergarage uit, en ik dacht: "Laat ik is proberen om op de motor af te remmen..." Toen ik dit deed (in de 1e versnelling) remde de motor eigenlijk helemaal niet af...

Als ik dit deed in de Suzuki Alto van me ma (echter wel 1000cc blokkie) remde die netjes af op de motor...

Is dit normaal bij een Opel Kadett? Of kan er dan iets kapot zijn? (Ik las iets van een remcilinder? Of is dit weer juist dat gedeelte waar je remschijf doorheen draait?) :hmmz

Groet,

Kevin

als jij gaat afremmen op de motor en je remmen niet gebruikt kan het nooit aan je remmerij liggen, je afremmen op je motor doe je op je motor.

wat klinkt dat toch simpel haha afremmen op de motor doe je op de motor :jerry

als jij gaat afremmen op de motor en je remmen niet gebruikt kan het nooit aan je remmerij liggen, je afremmen op je motor doe je op je motor.

wat klinkt dat toch simpel haha afremmen op de motor doe je op de motor :jerry

Zat je toen hoog of laag in de toeren ?

Is heel normaal volgens mij, een sukke.......eh.... Suzuki is natuurlijk een heel andere auto dan een Opel. Is niet met elkaar te vergelijken :D

Rik :D

Zat je toen hoog of laag in de toeren ?

Is heel normaal volgens mij, een sukke.......eh.... Suzuki is natuurlijk een heel andere auto dan een Opel. Is niet met elkaar te vergelijken :D

Rik :D

Wil je het dan toch helemaal goed doen dan bouw je er maar een RETARDER onder kun je fijn remmen met een hendel aan het stuur geen slijtage aan motor, bak of remmen:D:D:D

gr. Dennis

Wil je het dan toch helemaal goed doen dan bouw je er maar een RETARDER onder kun je fijn remmen met een hendel aan het stuur geen slijtage aan motor, bak of remmen:D:D:D

gr. Dennis

Een brandstofmotor wil nou eenmaal niet een duwtje in de rug, dan stribbelt hij tegen en de bak, die zit daar alleen maar tussen om de verhouding van de snelheid van motor en auto te regelen. Als dit verschil door de versnelling waar die in staat relatief groot is is de remmende werking het grootst.

Hoe sterk een motor afremt hangt af van het aantal cyinders en de compressieverhouding, want je drukt immers tegen de compressie aan.

Dit alles geldt voor als de koppeling op is. Als hij ingetrapt is en het relatieve snelheids verschil negatief groot is dan rem je namelijk in eerste instantie af op de koppelingsplaten.

Een brandstofmotor wil nou eenmaal niet een duwtje in de rug, dan stribbelt hij tegen en de bak, die zit daar alleen maar tussen om de verhouding van de snelheid van motor en auto te regelen. Als dit verschil door de versnelling waar die in staat relatief groot is is de remmende werking het grootst.

Hoe sterk een motor afremt hangt af van het aantal cyinders en de compressieverhouding, want je drukt immers tegen de compressie aan.

Dit alles geldt voor als de koppeling op is. Als hij ingetrapt is en het relatieve snelheids verschil negatief groot is dan rem je namelijk in eerste instantie af op de koppelingsplaten.

In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn...die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.

Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen....en geen gas bij.

Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.

Terug
Naar boven