• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afremmen op de motor.

In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn...die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.

Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen....en geen gas bij.

Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.

afremmen op de motor moet je ook zo vroeg mogenlijk mee beginnen en zolang mogenlijk laten rollen.

dan bespaar je echt brandstof, zolang je afremt op de motor en je toerental zit boven de 1500 toeren is de brandstof toevoer volledig gestopt namelijk.

Willem

afremmen op de motor moet je ook zo vroeg mogenlijk mee beginnen en zolang mogenlijk laten rollen.

dan bespaar je echt brandstof, zolang je afremt op de motor en je toerental zit boven de 1500 toeren is de brandstof toevoer volledig gestopt namelijk.

Willem

[rquote=1887699&tid=144095&author=wim-v6]

Willem[/rquote]

Dat geldt niet voor alle motoren volgens mij...?

[rquote=1887699&tid=144095&author=wim-v6]

Willem[/rquote]

Dat geldt niet voor alle motoren volgens mij...?

ouwe carburateur motoren (met uitzondering van de E18NVR en de diesels zonder computer geld dit niet inderdaad.

Willem

ouwe carburateur motoren (met uitzondering van de E18NVR en de diesels zonder computer geld dit niet inderdaad.

Willem

En wat denk je van de remblokken....Je bent nauwelijks geen rem nodig.

Als je sommige ziet remmen voor de stoplichten! die zijn zo aan nieuwe blokken toe:P

En wat denk je van de remblokken....Je bent nauwelijks geen rem nodig.

Als je sommige ziet remmen voor de stoplichten! die zijn zo aan nieuwe blokken toe:P

Ik ken mensen die trappen in 20.000km een set remblokken weg.

ik heb ook ieder jaar nieuwe voorremblokken op de truck, (30 a 40.000km) maar dan echt ALLEEEN maar stadswerk, probeer wel zoveel mogenlijk te remmen op de motor, maar in de ''mindere wijken'' waar veel medelanders rijden moet je vaak op de remmen omdat deze mensen met minder goede rijkapasiteiten te stellen hebben.

Willem

Ik ken mensen die trappen in 20.000km een set remblokken weg.

ik heb ook ieder jaar nieuwe voorremblokken op de truck, (30 a 40.000km) maar dan echt ALLEEEN maar stadswerk, probeer wel zoveel mogenlijk te remmen op de motor, maar in de ''mindere wijken'' waar veel medelanders rijden moet je vaak op de remmen omdat deze mensen met minder goede rijkapasiteiten te stellen hebben.

Willem

Heb een paar keer afkeur gehad wegens roest op mijn schijven. Niet een dun laagje vliegroest, maar echt pitten.... Ik rem echt nauwelijks :P

Dus wiel er af, en op de krik in de versnelling, koppeling op en schuurblokje eindeloos lang op de schijf en toen had ik goedkeur.... Remwerking was prima!

Kom je er achter dat zo'n schijf nog best slijtvast is!!:vertag

Heb een paar keer afkeur gehad wegens roest op mijn schijven. Niet een dun laagje vliegroest, maar echt pitten.... Ik rem echt nauwelijks :P

Dus wiel er af, en op de krik in de versnelling, koppeling op en schuurblokje eindeloos lang op de schijf en toen had ik goedkeur.... Remwerking was prima!

Kom je er achter dat zo'n schijf nog best slijtvast is!!:vertag

Dat doe ik ook altijd. Geeft ook zo'n lekker geluidje, als ie terugloopt in de toeren...

En idd terugschakelen voor de bocht, net zoals op de motor.

Ik zie zoveel mensen keihard remmen voor een bocht, dan pas terugschakelen in de bocht, en dan doorrijden, zooo traaag ga je dan door de bocht heen....

[rquote=1887590&tid=144095&author=Fearless]In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn...die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.

Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen....en geen gas bij.

Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.[/rquote]

Dat doe ik ook altijd. Geeft ook zo'n lekker geluidje, als ie terugloopt in de toeren...

En idd terugschakelen voor de bocht, net zoals op de motor.

Ik zie zoveel mensen keihard remmen voor een bocht, dan pas terugschakelen in de bocht, en dan doorrijden, zooo traaag ga je dan door de bocht heen....

[rquote=1887590&tid=144095&author=Fearless]In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn...die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.

Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.[/rquote]

Terug
Naar boven