• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afscheid van de Astra Coupé...

We gaan het zien ;)

En mocht de brandstofpomp niet aanslaan bij contact aan, maar pas bij 'starten', dan gaat de bobine los en blijven we 'm doorstarten op de startmotor, tot er niets meer uit de tank komt. Dus dat komt wel goed.

Zou ik het gewoon kunnen opvangen met een afwasteil? Of zou dat niet bestand zijn tegen benzine? Anders moet ik eerst nog een stalen jerrycan of emmer gaan halen ofzo.

Een plastic jerrycan kan ook prima :)

Heb wel eens benzine in een 2L Cola fles gehad, tijdens mijn Scooter tijdperk ;)

Na een jaar zakt de fles wat in zeg maar.....

Okay, dan wordt m'n oude olie-opvangwasteil of een oude (maar schone) fles.

Hopen dat het vanavond nog ff droog is, anders staat er net zoveel water als benzine in die bak...

@RISL wrote:We gaan het zien ;)

En mocht de brandstofpomp niet aanslaan bij contact aan, maar pas bij 'starten', dan gaat de bobine los en blijven we 'm doorstarten op de startmotor, tot er niets meer uit de tank komt. Dus dat komt wel goed.

Zou ik het gewoon kunnen opvangen met een afwasteil? Of zou dat niet bestand zijn tegen benzine? Anders moet ik eerst nog een stalen jerrycan of emmer gaan halen ofzo.

pas daar maar mee op. blijf niet te lang doorstarten, dan fikt je startmotor op. heeft mijn zusje al ondervonden :jerry

Hmm, ik had het brandstofpomprelais al gauw gevonden en heb toen gegokt wat de geschakelde en constante plus was ;)

In één keer goed (gelukkig), dus ik had een leuke 10 liter benzine nog uit de Astra...

Met contact aan ging de brandstofpomp voor ongeveer 5 seconden draaien, daarna uit. Vervolgens moest je 30 seconden wachten en pas dan weer ging de pomp draaien als je opnieuw contact aan zette..

Stuur is overigens niet losgekomen nog...

Even langs de vod voor een speciaal stuk gereedschap voor het demonteren van sturen.

Heb ik met mn F ook gedaan, effe buurten bij de vod en kreeg zelfs dat ding mee naar huis om te fixen.

Later weer netjes teruggegeven !!

Rik :)

Helaas....de Coupé is al weg....erg pijnlijk om te zien dat ze een haak om de A-stijl doen aan iedere kant en met een flink zwaai de Coupé op de remschijven/bodem laten landen op de vrachtwagen. Gelukkig kwam er geen auto bovenop, de auto was dusdagig zeldzaam voor de sloop dat ze 'm heel wilden houden.

Heb heel wat foto's gemaakt, zal er morgen eentje posten.... :(

Heb het geld van de sloop in een mooie motorhelm gestoken, dan weet ik wat er voor terugkrijg.

De rest van het geld van de onderdelen gaat voorlopig in de spaarpot, over een paar jaar eens gaan kijken naar een leuke Opel oldtimer.

Die heb je vlot gestript! Bevalt het als Seatrijder door het leven te gaan?

Heb je misschien ook de Bertone logootjes er afgehaald? daar heb ik anders wel interesse in.

Dat gevoel hadden we ook met deze hoor, Was een Keiharde en zeker nette Vectra-B1 V6 Caravan van 1998, maar gesloopt omdat het zonder of met kapotte motor simpelweg niks opleverd.

Helaas hebben we slechts 43km kunnen rijden met deze auto, toen liepen de drijfstanglagers eruit..

100_4073.jpg

Willem

Carroserie gewoon Superslecht..

zelfs roest bij de dakspanten, en rond de bevestiging van het Schuifkanteldak:

rot bij de tankklep en wielranden onderaan.

De auto is de laatste 4 levensjaren niet in mijn bezit geweest, ik had m verkocht aan een gezin die m door mij alleen technisch liet onderhouden..

Kilometerstand met Slopen: 300.000km

Staat motor en Bak: Zeer goed

Carroserie: Erg slecht

OnderdelenAstra-F017.jpg

OnderdelenAstra-F013.jpg

OnderdelenAstra-F018.jpg

OnderdelenAstra-F023.jpg

Willem

@midnight black wrote:Die heb je vlot gestript! Bevalt het als Seatrijder door het leven te gaan?

Heb je misschien ook de Bertone logootjes er afgehaald? daar heb ik anders wel interesse in.

Hey, ja, een paar avonden flink doorgewerkt en dan gaat het hard.

Seat....tja, het is een comfortabele wagen, erg luxe en zeer vlot, maar het doet me gewoon niet zo veel, het is echt een vervoersmiddel terwijl de Astra Coupé echt uitstraling had en meer een hobby was.

Bertone-logo's, die heb ik inderdaad en daar word ik over plat gebeld, maar ik doe ze niet weg, sorry.

Zal later vanmiddag ff een fotootje te posten dat ze haar weghalen...

Heb het geld van de sloop direct maar in een mooie helm en een paar fijne motorhandschoenen gestoken, dan weet ik waar het naar toe gaat. De rest van de onderdelen vind ik niet zo erg als dat op zou gaan aan dagelijkse kosten.

Bij deze de foto's:

Zo stond ze het laatste uurtje erbij (achter op m'n assteunen, voor op blokjes hout)

DSC04584.jpg

Toen de vrachtwagen op:

DSC04595.jpg

En de straat uit (de laatste scherpe foto genomen, degene hierna is niet helemaal top). En toen nog even nagezwaaid...

DSC04615.jpg

Daarna traantje weggepinkt en mooie motorhelm gekocht van het geld....zal daar ook nog wel eens een foto van posten.

@RISL wrote:Bij deze de foto's:

Zo stond ze het laatste uurtje erbij (achter op m'n assteunen, voor op blokjes hout)

DSC04584.jpg

Toen de vrachtwagen op:

DSC04595.jpg

En de straat uit (de laatste scherpe foto genomen, degene hierna is niet helemaal top). En toen nog even nagezwaaid...

DSC04615.jpg

Daarna traantje weggepinkt en mooie motorhelm gekocht van het geld....zal daar ook nog wel eens een foto van posten.Jammer om 'm zo weg te zien gaan. het bleef een mooi en vrolijk kleurtje... :( Jammer dat ie je technisch in de steek liet....

Behoud je trouwens je onderschrift nu?

@RISL wrote:@midnight black wrote:Die heb je vlot gestript! Bevalt het als Seatrijder door het leven te gaan?

Hey, ja, een paar avonden flink doorgewerkt en dan gaat het hard.

Seat....tja, het is een comfortabele wagen, erg luxe en zeer vlot, maar het doet me gewoon niet zo veel, het is echt een vervoersmiddel terwijl de Astra Coupé echt uitstraling had en meer een hobby was.

Bertone-logo's, die heb ik inderdaad en daar word ik over plat gebeld, maar ik doe ze niet weg, sorry.

Zal later vanmiddag ff een fotootje te posten dat ze haar weghalen...

Heb het geld van de sloop direct maar in een mooie helm en een paar fijne motorhandschoenen gestoken, dan weet ik waar het naar toe gaat. De rest van de onderdelen vind ik niet zo erg als dat op zou gaan aan dagelijkse kosten.

wat willen mensen met die bertone logo's dan?

ik ben ze liever kwijt dan rijk..

Sommige mensen sparen die logo's...

M'n blog behoud ik wel ja, denk dat ik me wat meer ga toespitsen op het maken van mooie, onderscheidende foto's van met name auto's ipv het dagelijks leven van m'n Astra. Onderschrift moet ik nog wijzigen.

En dan over een paar jaar maar eens kijken naar een leuke oldtimer Opel, een C-Dett sedannetje ofzo :)

dat ziet er inderdaad wel erg triest uit :cry vooral omdat er dagelijks zo'n zelfde coupe voor de deur staat bij ons van mijn broer

Zonde zeg.

Deuren, spatborden, motorkap, achterklep, veren, remmerij, dashboard, had je toch ook kunnen los verkopen

Terug
Naar boven