• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afslaan X20XEV

Hallo Willem het opboren heb ik precies zo gedaan zoals hierboven door u beschreven (uit het how-to forem van jou) en antwoord op haasje17 hij heeft 214000km gelopen.

Hallo Willem het opboren heb ik precies zo gedaan zoals hierboven door u beschreven (uit het how-to forem van jou) en antwoord op haasje17 hij heeft 214000km gelopen.

Den denk ik dat vervangen van je stappenmotor ook wel eens zou kunnen helpen, bij mij hiel schoonmaken niet. Vervolgens heb ik een nieuwe gemonteerd en probleem was verholpen. Het pennetje wat niet in het mottortje maar het deel wat eraan zit zat was gewoon ver uitgesleten, waardoor deze niet meer goed functioneerde.

Dit kon je niet echt zien, dus zou dat proberen.

Den denk ik dat vervangen van je stappenmotor ook wel eens zou kunnen helpen, bij mij hiel schoonmaken niet. Vervolgens heb ik een nieuwe gemonteerd en probleem was verholpen. Het pennetje wat niet in het mottortje maar het deel wat eraan zit zat was gewoon ver uitgesleten, waardoor deze niet meer goed functioneerde.

Dit kon je niet echt zien, dus zou dat proberen.

als je het electrisch deel van de stappen motor los hebt, en je schudt hem in de lengte richting, doet deze dan tikken??

zo nee, GOED reinigen, deze moet tikken anders zit ie vast door vervuiling.

Willem

als je het electrisch deel van de stappen motor los hebt, en je schudt hem in de lengte richting, doet deze dan tikken??

zo nee, GOED reinigen, deze moet tikken anders zit ie vast door vervuiling.

Willem

heb net een nieuwe stappenmotor besteld, heb deze al meerdere keren schoongemaakt maar werkt nog niet goed, de nieuwe is over 2 dagen binnen, laat nog weten of het opgelost is dan.

heb net een nieuwe stappenmotor besteld, heb deze al meerdere keren schoongemaakt maar werkt nog niet goed, de nieuwe is over 2 dagen binnen, laat nog weten of het opgelost is dan.

Nieuwe stappenmotor is erop gezet en hij loopt weer perfect, en is tot nu toe niet afgeslagen dus denk wel zeker dat het probleem is opgelost , dus allemaal bedankt voor het meedenken.

Nieuwe stappenmotor is erop gezet en hij loopt weer perfect, en is tot nu toe niet afgeslagen dus denk wel zeker dat het probleem is opgelost , dus allemaal bedankt voor het meedenken.

helaas probleem is nog niet opgelost, heeft iemand nog een idee,kan het ook de Nullastregelklep

stationair regelaar zijn??

helaas probleem is nog niet opgelost, heeft iemand nog een idee,kan het ook de Nullastregelklep

stationair regelaar zijn??

Ik denk dat je nog eens goed moet kijken naar het gasklephuis, en wellicht je gaskabel en gasklep opnieuw afstellen.

Ik denk dat je nog eens goed moet kijken naar het gasklephuis, en wellicht je gaskabel en gasklep opnieuw afstellen.

De nullast regelklep is dus die stappenmotor:

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien

- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

stappen motor:

101_2088.jpg

2 schroeven los:

101_2087.jpg

101_2086.jpg

elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

101_2081.jpg

als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

101_2080.jpg

mechanisch deel ook goed reinigen:

101_2085.jpg

101_2084.jpg

en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

De nullast regelklep is dus die stappenmotor:

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien

- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

stappen motor:

101_2088.jpg

2 schroeven los:

101_2087.jpg

101_2086.jpg

elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

101_2081.jpg

als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

101_2080.jpg

mechanisch deel ook goed reinigen:

101_2085.jpg

101_2084.jpg

en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

Hallo Wim de nullastregelklep(stapenmotor zijn splinter nieuw zowel het mech.+electr. gedeelte zijn nieuw. slangen ook nagekeken op aanzuigen valse lucht maar niets gevonden (rara wat nu nog)????

Hallo Wim de nullastregelklep(stapenmotor zijn splinter nieuw zowel het mech.+electr. gedeelte zijn nieuw. slangen ook nagekeken op aanzuigen valse lucht maar niets gevonden (rara wat nu nog)????

ja, lastig inderdaad.

Valse lucht gecontroleerd met bijvoorbeeld remmenreiniger???

stappenmotor al gesplitst en met het electrische deel staan schudden, en tikt ie dan ook

Vervuiling is de pest voor nieuwe en Oude stappenmotoren,

ik heb hier een EGR klusje gehad, zit een nieuwe EGR op, zit ook weer vast door vervuiling, nog geen half jaar oud!!

Daarom zeg ik hier vaker dan eens dat in 99 van de 100 gevallen de oude stappenmotor nog prima is!!

Willem

Terug
Naar boven