• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afstellen distributieriem x16xel

5500 toeren?

zo hoog kom ik maar zelden :P

en het gaat niet alleen om km maar ook om de jaren 4 jaar of 60.000.

Erwin

mmps, foutje.. 4500rpm.... dikke vingers:D

riem zou volgens de gegevens in aug 2008 geplaatst zijn:hmmz

mmps, foutje.. 4500rpm.... dikke vingers:D

riem zou volgens de gegevens in aug 2008 geplaatst zijn:hmmz

volgens mij is er met de gegevens gemorreld krijg je bij die louche handelaren:P

Maar heb de kop weer opgehaald, 16 nieuwe kleppen, zittingen en geleiders....

Is nu weer beter als nieuw bijna:D:D

volgens mij is er met de gegevens gemorreld krijg je bij die louche handelaren:P

Maar heb de kop weer opgehaald, 16 nieuwe kleppen, zittingen en geleiders....

Is nu weer beter als nieuw bijna:D:D

ja nu alles nog ffies weer in mekaar knutselen......

En dan kan ie der wel weer een poosje tegen;)

ja nu alles nog ffies weer in mekaar knutselen......

En dan kan ie der wel weer een poosje tegen;)

Mijn 1600 16V komt anders vrij regelmatig boven de 5000 toeren hoor.

is geen enkel probleem voor deze motoren, ze kunnen tenslotte 6700 toeren maken vooraleer ze de begrenzer in gaan.

en 16kleppen krom, hoef je je best niet voor te doen.

Willem

Mijn 1600 16V komt anders vrij regelmatig boven de 5000 toeren hoor.

is geen enkel probleem voor deze motoren, ze kunnen tenslotte 6700 toeren maken vooraleer ze de begrenzer in gaan.

en 16kleppen krom, hoef je je best niet voor te doen.

Willem

DistriX14XEC16XEX16XEX16XEL.jpg

Misschien een stomme vraag maar kun je ook zien aan de distributieriem of die vervangen moet worden of niet.

Heb namelijk zelf nu 230.000 op de teller staan maar heb hier geen gegevens van wanneer de distributieriem hiervoor vervangen is. Hoor het graag van jullie. Anders om de 4 jaar of 60.000 km maar dan moet je het natuurlijk wel weten van de vorige die vervangen is.

Misschien een stomme vraag maar kun je ook zien aan de distributieriem of die vervangen moet worden of niet.

Heb namelijk zelf nu 230.000 op de teller staan maar heb hier geen gegevens van wanneer de distributieriem hiervoor vervangen is. Hoor het graag van jullie. Anders om de 4 jaar of 60.000 km maar dan moet je het natuurlijk wel weten van de vorige die vervangen is.

[rquote=1854804&tid=141511&author=Edwin1104]Misschien een stomme vraag maar kun je ook zien aan de distributieriem of die vervangen moet worden of niet.

Heb namelijk zelf nu 230.000 op de teller staan maar heb hier geen gegevens van wanneer de distributieriem hiervoor vervangen is. Hoor het graag van jullie. Anders om de 4 jaar of 60.000 km maar dan moet je het natuurlijk wel weten van de vorige die vervangen is. [/rquote]

Bij twijfel vervang ik 'm meteen. Ik ga voor dat geld geen heel duur risico lopen

[rquote=1854804&tid=141511&author=Edwin1104]Misschien een stomme vraag maar kun je ook zien aan de distributieriem of die vervangen moet worden of niet.

Heb namelijk zelf nu 230.000 op de teller staan maar heb hier geen gegevens van wanneer de distributieriem hiervoor vervangen is. Hoor het graag van jullie. Anders om de 4 jaar of 60.000 km maar dan moet je het natuurlijk wel weten van de vorige die vervangen is. [/rquote]

Bij twijfel vervang ik 'm meteen. Ik ga voor dat geld geen heel duur risico lopen

Terug
Naar boven