• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afstellen koplampen

Dano1.6_8V

Post weinig
Hallo iedereen,

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn koplampen van de Astra G moet afstellen?

Ik heb er vandaag nieuwe "smoke" koplampen ingezet, maar de lamp aan de bestuurderskant schijnt te hoog.

Nou heb ik wel e.e.a. gelezen, maar ik weet bijvoorbeeld niet naar welke kant ik moet draaien....

Anders rijd ik zaterdag naar de Opel dealer, maar wat ik zelf kan doen, doe ik liever zelf (zo leer ik ook weer wat)

Alvast bedankt!

Groeten,

Dave

Ja, ik heb ook electrische afstelling, maar dat zijn maar 4 standen....

Dat wordt dus een ritje naar de dealer zaterdag!

Ja, ik heb ook electrische afstelling, maar dat zijn maar 4 standen....

Dat wordt dus een ritje naar de dealer zaterdag!

die 4 standen op het bedieningswieltje in de auto zijn voor als je met een aanhanger/caravan of volbeladen auto rijd (je koplampen gaan dan hoger schijnen doordat de auto achter doorhangt)

door aan het wieltje te draaien gaan de koplampen iets lager. Als het systeem uberhaupt werkt, want vaak werkt het ook niet...

Het wieltje hoort bij een onbeladen auto gewoon op 0 te staan.

vervolgens moeten de lampen afgesteld worden d.m.v een afstelapparaat.

Je kunt het ook bij een willekeurige garage laten doen, dan hoef je er misschien niks voor te betalen.

is 2 minutjes werk;)

die 4 standen op het bedieningswieltje in de auto zijn voor als je met een aanhanger/caravan of volbeladen auto rijd (je koplampen gaan dan hoger schijnen doordat de auto achter doorhangt)

door aan het wieltje te draaien gaan de koplampen iets lager. Als het systeem uberhaupt werkt, want vaak werkt het ook niet...

Het wieltje hoort bij een onbeladen auto gewoon op 0 te staan.

vervolgens moeten de lampen afgesteld worden d.m.v een afstelapparaat.

Je kunt het ook bij een willekeurige garage laten doen, dan hoef je er misschien niks voor te betalen.

is 2 minutjes werk;)

[rquote=1877038&tid=143325&author=GSI Racer] Als het systeem uberhaupt werkt, want vaak werkt het ook niet...

[/rquote]

Moet toch wel? Is tegenwoordig toch onderdeel van de APK?

[rquote=1877038&tid=143325&author=GSI Racer] Als het systeem uberhaupt werkt, want vaak werkt het ook niet...

[/rquote]

Moet toch wel? Is tegenwoordig toch onderdeel van de APK?

Gelukkig heb ik dat werkend gekregen na het vervangen van de koplampen!

En op stand 0 schijnt de bestuurderskant koplamp gewoon te hoog!

Ik ga morgen wel even langs een garage!

Gelukkig heb ik dat werkend gekregen na het vervangen van de koplampen!

En op stand 0 schijnt de bestuurderskant koplamp gewoon te hoog!

Ik ga morgen wel even langs een garage!

Als je de motorkap open maakt van de astra G. Zie je aan de bovenkant waar de koplamp zit in de stalenbalk een zwart ronde dopje, haal die eruit met een schroevendraaier. Dan zie je een soort torkx schroef. met deze schroef kun je de koplamp omhoog og omlaag draaien. Vaak is het wel zo dat je echt heel veel moet draaien wil je zien dat het echt omhoog of omlaag gaat. Als je dit doet zet je auto dan kort tegen een garagepoort of iets dergelijks aan. Daarna dopje terug erop.

Succes ermee.

Terug
Naar boven