• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afstelling corsa x14xe

Oke.

Ja ik kijk wel effe. Als jullie mij deze nokkenassen afraden. Dan kan ik misschien wel kijken voor 260 of 264 grade nokkenassen de poullies kan ik neem ik aan wel gebruiken. Maar is het verschil tussen 284/264 alleen dat er onderin minder vermogen is?

Ik zou voor de 256 graden nokkies gaan van Dr Schrick, met een 1.6 kop zou ik de 264 graden nokkies nemen. Hoger is leuk als je TB's hebt met programmeerbaar management!

Ik zou voor de 256 graden nokkies gaan van Dr Schrick, met een 1.6 kop zou ik de 264 graden nokkies nemen. Hoger is leuk als je TB's hebt met programmeerbaar management!

Hoe hoger de lift, hoe later je het maximale vermogen zal bereiken. Stuur anders een mailtje naar Catcams en wat zei jou aanraden!

Hoe hoger de lift, hoe later je het maximale vermogen zal bereiken. Stuur anders een mailtje naar Catcams en wat zei jou aanraden!

nog beter de C16xe kop te pakken,in plaats van een X16xe.

beter een setje grote remmen kopen.altijd de eerste door hard af te kunnen remmen...op het laatste moment ;)

nog beter de C16xe kop te pakken,in plaats van een X16xe.

beter een setje grote remmen kopen.altijd de eerste door hard af te kunnen remmen...op het laatste moment ;)

C16XE kop is gelijk aan een X16XE kop, zover ik weet (en zoals WimV6 zal zeggen).

Grotere remmen van een Kadett GSi of een Corsa B GSi nemen.

Alsmede de hoofdremcilinder van de Corsa B GSi of Kadett GSi.

De poelies kan je gewoon op elke x1.xe nokkenas gebruiken.

C16XE kop is gelijk aan een X16XE kop, zover ik weet (en zoals WimV6 zal zeggen).

Grotere remmen van een Kadett GSi of een Corsa B GSi nemen.

Alsmede de hoofdremcilinder van de Corsa B GSi of Kadett GSi.

De poelies kan je gewoon op elke x1.xe nokkenas gebruiken.

X16XE / C16XE Koppen:

Inderdaad, De C16XE en X16XE koppen zijn Exact gelijk!!

De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE:

X16XELX14XEkopGOEDLEZEN.jpg

doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.

heb wel een foto waarop je dat kan zien:

X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):

100_3199.jpg

X16XE pakking op X16XE inlaat: (Past precies):

100_3200.jpg

Willem

X16XE / C16XE Koppen:

De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE:

doorlaat van het inlaat van de C16XE is zelfs kleiner als dat van de X16XE, heb ik nagemeten, heb ze hier bij elkaar in een bak liggen namelijk.

X16XE pakking op een C16XE inlaat (hier zie je het metaal nog in de binnenkant van de pakkinggaten):

100_3199.jpg

100_3200.jpg

Willem

X16XE / C16XE Koppen:

De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE

voorbeeld van plaats kop code:

100_3199.jpg

100_3200.jpg

Willem

X16XE / C16XE Koppen:

De codering op de kop zegt ook C16XE-X16XE

voorbeeld van plaats kop code:

100_3199.jpg

100_3200.jpg

Willem

Terug
Naar boven