• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afstellingen en vervanging distributieriem

hallo, nadat men distributie riem is overgevloge , ga ik toch eens probere deze weer te late werke ,

daarom zou ik paar vrage wille stelle ,

1

ik heb de bovenste helft kap eraf , maar de onderste helft moet daarvoor de poulie van de nokkenas af waar de buitenste riem op doorloopt , deze kap wil er namelijk niet zo vanaf ,

2

en voor de afstelling van de zuigers/kleppe/nokkenas, staan er zo aanduidingen/streepjes op de bovenste rollen waar deze gelijk bij moete staan , maar heb al geleze dat deze ook naar elkaar kunne staan ?? of alle 2 verticaal naar bove ??

sorry voor de verwarrende uitleg

mvg inafwachting

uuh....

je kleppen zijn krom! want je riem is er afgevlogen dus dat kan ik je met 100% zekerheid te vertellen.

Dus de riem erop zetten heeft totaal GEEN nut...

Alleen kop eraf of een nieuw motorblok

uuh....

je kleppen zijn krom! want je riem is er afgevlogen dus dat kan ik je met 100% zekerheid te vertellen.

Dus de riem erop zetten heeft totaal GEEN nut...

Alleen kop eraf of een nieuw motorblok

de motor heeft geen lawaai gemaakt ,gewoon stilgevalle ,en heb binne de 2 sec koppelingspedaal ingedrukt , dus ben nog niet zo zeker dat ze krom zijn

de motor heeft geen lawaai gemaakt ,gewoon stilgevalle ,en heb binne de 2 sec koppelingspedaal ingedrukt , dus ben nog niet zo zeker dat ze krom zijn

[rquote=1880534&tid=143667&author=OpelTigra96]de motor heeft geen lawaai gemaakt ,gewoon stilgevalle ,en heb binne de 2 sec koppelingspedaal ingedrukt , dus ben nog niet zo zeker dat ze krom zijn [/rquote]

dan nog steeds zijn je kleppen krom ;)

Of je moet chef mazzelaar van de eeuw zijn :wub Het maakt ook geen geluid wat ze 'verbuigen' dus er breekt niets kapot bij het knappen van een riem.

zie 3 minuut 45

De nokkenassen laten de kleppen werken in een bepaald ritme, knapt de riem draaién de nokkenassen ongecontroleerd tegen over de cilinderkoppen en worden er een paar/bijna alle kleppen stuk gedrukt tegen de cilinderkoppen

[rquote=1880534&tid=143667&author=OpelTigra96]de motor heeft geen lawaai gemaakt ,gewoon stilgevalle ,en heb binne de 2 sec koppelingspedaal ingedrukt , dus ben nog niet zo zeker dat ze krom zijn [/rquote]

dan nog steeds zijn je kleppen krom ;)

Of je moet chef mazzelaar van de eeuw zijn :wub Het maakt ook geen geluid wat ze 'verbuigen' dus er breekt niets kapot bij het knappen van een riem.

zie 3 minuut 45

De nokkenassen laten de kleppen werken in een bepaald ritme, knapt de riem draaién de nokkenassen ongecontroleerd tegen over de cilinderkoppen en worden er een paar/bijna alle kleppen stuk gedrukt tegen de cilinderkoppen

ik zei t toch... dat ik t 100% zeker weet dat je kleppen krom zijn..

En als je je koppelingspedaal indrukt draait je motor gewoon door en komen je kleppen alsnog tegen je zuigers...

neem mijn advies nou maar aan en ga geen riem monteren want hij gaat het niet doen :hmmz

ik zei t toch... dat ik t 100% zeker weet dat je kleppen krom zijn..

En als je je koppelingspedaal indrukt draait je motor gewoon door en komen je kleppen alsnog tegen je zuigers...

neem mijn advies nou maar aan en ga geen riem monteren want hij gaat het niet doen :hmmz

Terug
Naar boven