• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aftermarket airco

lemmuh

Post weleens wat
Ik heb van een bmwmanu hier op het forum een Calibra 4x4 turbo overgenomen als donor voor mijn Vectra 2000 4x4 project.

Nu zit er op deze Calibra airco, maar volgens mij is het geen originele airco. Het vreemde is de lokatie van de compontenten en ipv aluminium leidingen liggen bij mij overal slangen.

Alleen nu werkt deze airco niet, maar ik zou als het niet te gek wordt deze graag werkend overbouwen in mijn Vectra...

Zijn er hier nog meer mensen die zo'n airco hebben, of hier meer vanaf weten?

Jeroen

Aftermarket Airco lijkt mij juist erg vreemd.

Van welk bouwjaar is die Calibra? Ik ben namelijk zelf op zoek geweest naar replacement onderdelen voor m'n eigen airco.

Daarbij merkte ik dat veel van de onderdelen op een model tot-en-met maand 09 van 1993 origineel zwart schijnen te zijn, en daar na aluminium/rvs/chroom.

Misschien is dat relevant?

Aftermarket Airco lijkt mij juist erg vreemd.

Van welk bouwjaar is die Calibra? Ik ben namelijk zelf op zoek geweest naar replacement onderdelen voor m'n eigen airco.

Daarbij merkte ik dat veel van de onderdelen op een model tot-en-met maand 09 van 1993 origineel zwart schijnen te zijn, en daar na aluminium/rvs/chroom.

Misschien is dat relevant?

Nou omdat ik op de ventilator een duidelijk stickertje heb gevonden, Diavia, een merk van aftermarket airco.

Ook omdat ik een aantal onderdelen niet echt kan plaatsen dacht ik aan misschien een aftermarket airco.

Is het trouwens normaal dat de zekeringen en relais van de airco in de motorruimte zitten, en zo ja, waar of hoe horen deze te zijn weggewerkt. Het liefste met foto's/afbeeldingen.

Overigens de delen zijn wel allemaal zwart... dus ik weet t nog niet echt...

Jeroen

Nou omdat ik op de ventilator een duidelijk stickertje heb gevonden, Diavia, een merk van aftermarket airco.

Ook omdat ik een aantal onderdelen niet echt kan plaatsen dacht ik aan misschien een aftermarket airco.

Is het trouwens normaal dat de zekeringen en relais van de airco in de motorruimte zitten, en zo ja, waar of hoe horen deze te zijn weggewerkt. Het liefste met foto's/afbeeldingen.

Overigens de delen zijn wel allemaal zwart... dus ik weet t nog niet echt...

Jeroen

Airco relais en zekeringen zitten idd in een doosje in de motorruimte.

Als je airco hebt zijn ook een aantal zekeringen niet aanwezig in de zekeringkast onder het dashboard. Die zitten dan ook in dat kastje in het motorruim.

Ik zal eens kijken dat ik een paar foto's knip van mijn motorruim, en eventueel wat scans van het boekje(auto handleiding) mbt zekeringen.

Airco relais en zekeringen zitten idd in een doosje in de motorruimte.

Als je airco hebt zijn ook een aantal zekeringen niet aanwezig in de zekeringkast onder het dashboard. Die zitten dan ook in dat kastje in het motorruim.

Ik zal eens kijken dat ik een paar foto's knip van mijn motorruim, en eventueel wat scans van het boekje(auto handleiding) mbt zekeringen.

ik heb e.v. een v6 met airco uit elkaar liggen. mocht je wat nodig hebben laat je t maar weten.

heb de ballen verstand niet van airco's en hoe t werkt met welke dingen kwa electra dus je moet wel heel specefiek zijn wat je e.v. nodig heb en waar t ongeveer zit :P

ik heb e.v. een v6 met airco uit elkaar liggen. mocht je wat nodig hebben laat je t maar weten.

heb de ballen verstand niet van airco's en hoe t werkt met welke dingen kwa electra dus je moet wel heel specefiek zijn wat je e.v. nodig heb en waar t ongeveer zit :P

Hmmm, ik zal eens even kijken als ik iets nodig heb. Maar omdat alle delen waarop ik tot dusver onder de motorkap heb gevonden van de airco staat nergens een opel of GM logo op. Dus ik denk dat jou spullen niet eens gaan passen...

Daarom dat ik nog even de foto's afwacht die gepost/gemaild zouden worden.

Jeroen

Hmmm, ik zal eens even kijken als ik iets nodig heb. Maar omdat alle delen waarop ik tot dusver onder de motorkap heb gevonden van de airco staat nergens een opel of GM logo op. Dus ik denk dat jou spullen niet eens gaan passen...

Daarom dat ik nog even de foto's afwacht die gepost/gemaild zouden worden.

Jeroen

DiaVia is aftermarket!!

Had ik ook in de Astra, let op mijn Astra was nieuw geleverd met een Aftermarket DiaVia Airco, via Opel geinstalleerd.

Let op, deze airco moet ook omgebouwd worden van R12 naar R134a koudemiddel

@ maurice89 als dit een DiaVia airco betreft is de pomp anders als de originele

Willem

DiaVia is aftermarket!!

Had ik ook in de Astra, let op mijn Astra was nieuw geleverd met een Aftermarket DiaVia Airco, via Opel geinstalleerd.

Let op, deze airco moet ook omgebouwd worden van R12 naar R134a koudemiddel

@ maurice89 als dit een DiaVia airco betreft is de pomp anders als de originele

Willem

Wat houdt deze ombouw in Wim? Ja ik vond het ook al een vreemd iets, originele kachelbediening etc. maar onder de kap was het allemaal niet origineel... maar blij dat ik uitsluitsel heb...

Overigens, zijn de verschillende onderdelen wel uitwisselbaar, origineel/diavia?

Jeroen

Terug
Naar boven