• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

afwijkend model kist, mag dat

Stel je heb een kist van 30 liter...met isolatiespul er in word de inhoud vergroot x1.3 (zo uit het hoofd)....Hi wordt niet letterlijk groter natuurlijk:P:P

Dan heb je een 39liter kist

Mijn kist moet 35,4 liter zijn.

Nu haal ik dit van de site:

Demping

Bij elk type behuizing moet je dempingsmateriaal gebruiken. Bij de berekening van de buitenmaten van de box moet rekening gehouden worden met de hoeveelheid demping. De kist kan kleiner worden...

...Demping vergroot deze netto inhoud. Synthetische wol 1,2x ...

...

Bijvoorbeeld:

Gesloten behuizing moet een netto inhoud van 30L lucht krijgen, berekend met simulatiesoftware.

Bij gebruik van synthetische dempingswol mag je de inhoud van kist 1,2x kleiner maken:

30/1,2 = 25L. De woofer ziet het echter nog steeds als 30L !

De woofer zelf heeft ook een bepaalde inhoud (=displacement) en verstevigingen ook (MDF), bijvoorbeeld totaal 4 liter, en die moet je er weer bij optellen: de totale inhoud wordt 25 + 4 = 29 liter.

Met de hoeveelheid aan demping kan je de klank 'tunen', expirimenteer er dus mee!

Gesloten box:

Stop de gehele box vol, maar druk de lagen niet aan en zorg dat de wooferconus niet geraakt wordt.

:vertag Conclusie:

35,4 : 1,2 = 29,5 liter.

Vervolgens stop ik hele kist vol zonder aan te drukken en zo dat woofer vrij is.

Scheelt toch weer bijna 6liter

Helaas wordt model kist niet besproken

:hmmz

stel ik maak een kist van 35x35x16 = 19600 = 19,6 liter

met daarboven (zoals tekening) 40x123,75x2 = 9900 = 9,9 liter +

= 29,5 liter

Zou voor mij perfect zijn, maar bovenste platte deel wordt dan wel heel plat.

Dit zal wel geen optie zijn :mad:

Ik ga denk ik een hele vreemde kist maken waar heel veel werk in zit, maar wel het meest efficent in dit geval.

:wtf

waarom ga je niet met polyester aan de slag? als je een laag of 8 legt is het prima materiaal voor een sub kist en je kan je complete reservewielbak gebruiken als subkist. dat betekent dus geen verloren ruimte king: . ik heb dit ook al is gedaan bij een zijkant van een kofferbak in een ford cougar. daar zat namelijk ook zoveel verloren ruimte in die je met poly mooi kon benutten ;) .

dsc04599smallnm9.jpg

bij een gesloten kist komt het ook niet op 1 of 2 liter aan, belangerijker is dat hij gewoon goed en stevig is gebouwd :vertag

Das ook alijd een mooie optie...alleen wel flink met bitumenmatten aan de gang. Die zijn weer goedkoop te krijgen via akoestiekwinkel .nl

Terug
Naar boven