• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airbag inbouwen in Calibra '93

Hallo allemaal

Ik heb voor de moment een Calibra 16V c20xe uit 1993 op 't oog, model zonder airbags. Dit zou mijn eerste auto worden. Nu ben ik aan het zoeken geweest op het web of iemand ooit al airbags in een Calibra ingebouwd had maar heb (nog) niets gevonden... Mijn vraag is dus: is dit mogelijk? Ik ben goed met elektronica dus aanpassing aan kabelboom, draden trekken etc is geen probleem. Ik heb een Calibra stuur gevonden met airbag + airbag computer, deze monteren zou geen probleem moeten zijn, maar wat ik niet weet is: heeft de ECU hiervoor de nodige aansluitingen en zijn er G-kracht sensoren ingebouwd in de wagen die een signaal sturen naar de computer om de airbag af te laten gaan? Hetzelfde vraag ik me af voor de passagiers airbag. Weet iemand hier iets meer over? Alvast bedankt !

mvg,

Linus

Ik denk dat je beter af bent met zoeken van een donor waar alles inzit, want ik ken nog niemand die airbags geretrofit heeft.
En volgens mij werken de gordelspanners ook samen met de airbags.

Terug
Naar boven