• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

airbag lampje brand naar 2 andere sleeprings

marijnl1988

Post veel
hallo mensen

ik heb snel hulp nodig !

ik heb een andere stuur gekocht en een sleepring van de sloop gehaald

inderdaad het was vrij makkelijk om het te vervangen

alleen nu heb ik een andere groot probleem

mijn airbag lampje brand !

bij een garage uit laten lezen en de weerstand was te laag

hij vertelde mij misschien andere sleepring halen

ik alles uit elkaar gehaald en terug naar de sloop om een andere weer te halen

nu net een andere opgezet helaas again de zelfde probleem !

wat nu te doen ??

heb topic's gelezen andere sleepring ( heb nu zelf al 2 andere gehaald )

andere zekering ??

of nogmaals uitlezen ??

ben einde raad en hier wil ik niet meer gaan rijden

2de keer laten resetten?

foutcode blijft, ook als de accu los is geweest. moet gereset worden door dealer of iemand met opcom

nee ben eerste keer naar een klein garage geweest en die kon hem niet resseten

hij vertelde mij dat ik de sleepring beste kan vervangen

ik dus gedaan en opnieuw gemonteerd maar daarna niet nog een keer laten uitlezen ( resseten )

foutecode blijft gewoon staan ook als ik de acuus had losgehaald en weer aanhad gesloten naar enkele min

Probeer het maar eens te laten doen door iemand met een opcom, ik had de stekker van mijn sleepring ook eens los gehaald met accupolen nog op de accu.

Airbag lampje ging ook branden, alles geprobeerd tot mijn vriendin aandrong eens met de opcom te proberen. Foutcode gewist, opnieuw ingelezen en het werkte weer!

@Looney wrote:Probeer het maar eens te laten doen door iemand met een opcom, ik had de stekker van mijn sleepring ook eens los gehaald met accupolen nog op de accu.

Airbag lampje ging ook branden, alles geprobeerd tot mijn vriendin aandrong eens met de opcom te proberen. Foutcode gewist, opnieuw ingelezen en het werkte weer!

doet een opel garage dit ook ??

anders moet ik zelf eens 1 kopen

De oplossing is inderdaad nogmaals wissen.

Airbag foutcodes blijven aanwezig in het systeem..... Ook indien het airbag systeem weer werkend is.

Marktplaats genoeg keuze...garage doet het ook: VOD vraagt er gemiddeld €30 a €35 voor.

Vraag eens rond op t forum anders of er iemand in de buurt wat voor je kan doen...

Greetz Emiel

Ps: hoe stuurt het stuurtje?

@TWA wrote:Marktplaats genoeg keuze...garage doet het ook: VOD vraagt er gemiddeld €30 a €35 voor.

Vraag eens rond op t forum anders of er iemand in de buurt wat voor je kan doen...

Greetz Emiel

Ps: hoe stuurt het stuurtje?

ik ben druk aan het rond vragen maar weinig reactie

ik had ergens gelezen dat er ook een oplichter tussen zit met deze dingen

ik hoop toch echt dat dit opgelost worden wil geen lampje zien branden ! king:

stuur is super !! zeker geen miskoop hij ligt zwaar goed in je handjes king:

Marijn : je kan Johan (BlueAstraG) benaderen, die heeft een OpCom en kan dit wissen, mocht je Harderwijk ook geen probleem te vinden dan wil ik het ook wel voor je doen.

Let op : zolang je airbaglampje brandt werkt er geen enkele airbag meer !

Mocht je in het westen des lands zijn, ik kom uit de buurt van Zaandam en wil 'm graag voor je resetten. 't kan namelijk gewoon met Opcom, die ik heb liggen.

Opcom kan je zelf goed via Ebay kopen, zo ben ik er ook aan gekomen. Tientje of 3-4, maar na 2 keer zelf iets resetten heb je die er al weer dik uit. :thumb

@GooneyBird wrote:Mocht je in het westen des lands zijn, ik kom uit de buurt van Zaandam en wil 'm graag voor je resetten. 't kan namelijk gewoon met Opcom, die ik heb liggen.

Opcom kan je zelf goed via Ebay kopen, zo ben ik er ook aan gekomen. Tientje of 3-4, maar na 2 keer zelf iets resetten heb je die er al weer dik uit. :thumb

heb je een link van de verkoper?

Vanavond de Astra van Marijn even uitgelezen :

Weerstand circuit ontstekingsmechanisme bestuurdersairbag laag

Deze foutcode is gewist en tevens heb ik de waardes van de overige airbags ook even uitgelezen :

Bestuurdersairbag : 2.95 ohm

Passagiersairbag : 2.20 ohm

Gordelspanner bestuurder : 2.87 ohm

Gordelspanner passagier : 2.90 ohm

Marijn is hier weggereden zonder airbag lampje, denk dat we vanmiddag van Marijn wel horen of het ook wegblijft ?

heb goed nieuws !! lampje brand niet meer !!!! :D :D :D :D

ik hoop dat hij uit blijft en niet meer komt ( anders had hij naar 100 km toch een keer moeten branden )

niks geen last meer van mijn lampje stuur is super en het werkt allemaal perfect

ik dank u voor je hulp !!! :wors :wors

kon gelijk komen hij ging gelijk aan de slag en was binnen enkele min verholpen

prima thanks !

Komt ook niet meer terug man...

Is simpelweg gewoon omdat de verbinding los is gehaald. Foutmelding wissen and your ready to go :thumb

wachten nog steeds op de foto's :jerry :jerry :jerry

@marijnl1988 wrote:heb goed nieuws !! lampje brand niet meer !!!! :D :D :D :D

ik hoop dat hij uit blijft en niet meer komt ( anders had hij naar 100 km toch een keer moeten branden )

niks geen last meer van mijn lampje stuur is super en het werkt allemaal perfect

ik dank u voor je hulp !!! :wors :wors

kon gelijk komen hij ging gelijk aan de slag en was binnen enkele min verholpen

prima thanks !

Hij is bij mij na 1000km (NL-FR) weer gaan branden, toen ik de straat thuis weer in kwam rijden. Goede timing!

Maar juich niet te vroeg haha

:jerry

Terug
Naar boven