• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airbag lampje plots aan!

Erwin1987

Woont hier bijna
Hallo dames en heren,

Ik heb gister mijn auto gestart,

en omdat het koud was alles aangezet ( achteruit verwarming,blazer,lampen+mistlampen)

toen ff auto krabben, kom ik terug in de auto brand mijn airbag lampje....

ik n aar huis laptop eraan, hoge voltspanning bestuurders gordel spanner, storing gewist, auto gestart en laten lopen?

iemand een idee hoe het komt en wat ik moet vervangen om het te laten verdwijnen als het terug komt?

Erwin

probeer eerst eens dat lampje te resetten

die gordel spanner is een berucht probleem

een beetje frommelen aan de stekker (onder de stoel) wil ook wel helpen

mag dit allemaal niet baten ... dan is de stekker er tussenuit en de draden aan elkaar solderen een oplossing

probeer eerst eens dat lampje te resetten

die gordel spanner is een berucht probleem

een beetje frommelen aan de stekker (onder de stoel) wil ook wel helpen

mag dit allemaal niet baten ... dan is de stekker er tussenuit en de draden aan elkaar solderen een oplossing

Ja heb hem gereset nu met op-com setje( hulde aan de chinezen)

ja alle stekkers zitten vast, maar kan het niet komen omdat ik alle verbruikers aan heb gezet, en vaak kleine stukjes rijd, dus accu beetje leeg misschien, en dynamo een beetje power gaf?

en als ik hem aan elkaar doe de draadjes werkt de gordelspanner toch niet meer??

Erwin

Ja heb hem gereset nu met op-com setje( hulde aan de chinezen)

ja alle stekkers zitten vast, maar kan het niet komen omdat ik alle verbruikers aan heb gezet, en vaak kleine stukjes rijd, dus accu beetje leeg misschien, en dynamo een beetje power gaf?

en als ik hem aan elkaar doe de draadjes werkt de gordelspanner toch niet meer??

Erwin

werkt gewoon, je haalt alleen de stekkerverbinding er tussen uit.

deze is slecht en is bij opel een modificatie op geweest.

stekker er af knippen en draden aan elkaar solderen.

werkt gewoon, je haalt alleen de stekkerverbinding er tussen uit.

deze is slecht en is bij opel een modificatie op geweest.

stekker er af knippen en draden aan elkaar solderen.

hij ging dus inderdaad vandaag weer branden, zal morgen even aan elkaar maken.(eerst kijken of het dezelfde fout is)

Bedankt mannen!

Erwin

hij ging dus inderdaad vandaag weer branden, zal morgen even aan elkaar maken.(eerst kijken of het dezelfde fout is)

Bedankt mannen!

Erwin

Terug
Naar boven