• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

airbag lampje

b07

Post vaak
x16zsr

ik denk dat de sleep ring kapot is heb deze foutcode

00031 - Driver Airbag Squib Circuit High Resistance

Not present

er staat nu 4.66 ohm op me airbag ,hoeveel ohm hoort er op te staan?

gaat het airbag lampje uit als ik een weerstand in de stekker prop?

airbag lampje kun je alleen uit laten gaan dmv wissen met TECH. accu loshalen oid werkt niet. fout blijft dan.

werkt de claxon?

airbag lampje kun je alleen uit laten gaan dmv wissen met TECH. accu loshalen oid werkt niet. fout blijft dan.

werkt de claxon?

claxon moet ik nog testen.

ik reset em ook elke keer met opcom.

met airbag los geeft die 6,60 ohm met airbag erop 4,66 ,ben ook bezig geweest met diverse weerstanden in de stekker te stoppen ,elke keer gaat het lampje uit als ik em reset en blijft ook uit maar ,als ik ga rijden dan pas gaat die weer branden,heb de airbag overbrugd en ,de weerstand heb ik nu op 2,55 ohm staan ,lampje gaat nog steeds branden .

hoeveel ohm hoort er standaart op de airbag te staan?

claxon moet ik nog testen.

ik reset em ook elke keer met opcom.

met airbag los geeft die 6,60 ohm met airbag erop 4,66 ,ben ook bezig geweest met diverse weerstanden in de stekker te stoppen ,elke keer gaat het lampje uit als ik em reset en blijft ook uit maar ,als ik ga rijden dan pas gaat die weer branden,heb de airbag overbrugd en ,de weerstand heb ik nu op 2,55 ohm staan ,lampje gaat nog steeds branden .

hoeveel ohm hoort er standaart op de airbag te staan?

geen idee hoeveel ohm, lampje gaat aan zodra je stuurt zeker?

haal ff een andere op de sloop. dan is het zo verholpen.

wel uitbouwen als het stuur en de iwelen rechtstaan, met tape ervoor zorgen dat ie niet verdaait de ring

geen idee hoeveel ohm, lampje gaat aan zodra je stuurt zeker?

haal ff een andere op de sloop. dan is het zo verholpen.

wel uitbouwen als het stuur en de iwelen rechtstaan, met tape ervoor zorgen dat ie niet verdaait de ring

let op met weerstanden klooien aan een airbag he!!

ook niet meten met een ohm meter aan je airbag.

als je pech hebt krijg je hem vol in je bakkes.... :angel

als je de fouten eens wist, en je gaat vervolgens met je stuur draaien, zonder te rijden.

gaat het lampje dan ook weer aan?

let op met weerstanden klooien aan een airbag he!!

ook niet meten met een ohm meter aan je airbag.

als je pech hebt krijg je hem vol in je bakkes.... :angel

als je de fouten eens wist, en je gaat vervolgens met je stuur draaien, zonder te rijden.

gaat het lampje dan ook weer aan?

claxon werkt .

na een paar km rijden gaat het airbag lampje branden ,niet als ik stil sta en aan het stuur draai

claxon werkt .

na een paar km rijden gaat het airbag lampje branden ,niet als ik stil sta en aan het stuur draai

heb het probleem gevonden er zat een kabel breuk in de sleepring/stuurlint zelf.

ik heb de sleepring eruit gehaald en, een weerstand in de stekker gestopt die achter op de sleepring zit,het lampje blijft nu uit.

er hoort 2,90 ohm op te staan.

heb het probleem gevonden er zat een kabel breuk in de sleepring/stuurlint zelf.

ik heb de sleepring eruit gehaald en, een weerstand in de stekker gestopt die achter op de sleepring zit,het lampje blijft nu uit.

er hoort 2,90 ohm op te staan.

klopt

ik had geen zin om 50 euro voor een 2e hands sleepring te betalen ,het heeft me nu 15 cent voor een weerstand gekost.

klopt

ik had geen zin om 50 euro voor een 2e hands sleepring te betalen ,het heeft me nu 15 cent voor een weerstand gekost.

Ik hoop dat er NOOIT een moment aanbreekt, dat je tot grote spijt moet concluderen;

"had ik maar 50 euro uitgegeven".

Ik hoop dat er NOOIT een moment aanbreekt, dat je tot grote spijt moet concluderen;

"had ik maar 50 euro uitgegeven".

Terug
Naar boven