• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airbags in Calibra's, vanaf welk jaar?

InjectTheVenom

Woont hier bijna
Om het andere topic niet verder te vervuilen hier even mijn vraag apart neergezet:

Ik heb dus dat Tigra/facelift Calibra stuur in mijn auto zitten (7e maand 1993), maar is dat vóór de facelift ook al geleverd op de Calibra? Ik heb het al een aantal keren gezien in diverse advertenties dus dan zal het wel?

Zal idd van medio 93 / 94 zijn. Denk dat de V6-en altijd met (stuur)airbag geleverd zijn dat is dan zo vanaf 93.

Kan het wel na gaan thuis.

origineel gepost door 2slow

Zal idd van medio 93 / 94 zijn. Denk dat de V6-en altijd met (stuur)airbag geleverd zijn dat is dan zo vanaf 93.

Kan het wel na gaan thuis.

Als je wilt graag, ik ben hier toch wel benieuwd naar.

volgens mij zijn ze op de v-6 en turbo standaard vanaf 1993

ik heb een 94 met dubbele airbag...ben niet zeker maar volgens mij was toen de bijrijders-plofzak nog een optie.

Volgens de prijslijst modeljaar 1993 (uitgifte januari 1993) is vanaf februari 1993 airbag voor bestuurderskant optioneel.

In de prijslijst van augustus 1993 (modeljaar 1994) is airbag passagierskant ook mogelijk (i..c.m. bestuurdersairbag) en is standaard op V6 en Turbo.

origineel gepost door 2slow

Volgens de prijslijst modeljaar 1993 (uitgifte januari 1993) is vanaf februari 1993 airbag voor bestuurderskant optioneel.

In de prijslijst van augustus 1993 (modeljaar 1994) is airbag passagierskant ook mogelijk (i..c.m. bestuurdersairbag) en is standaard op V6 en Turbo.

De latere (donkerder ten opzichte van het lichte grijs) vloerbekleding vanaf wanneer staat die vermeld?

Zover ik weet staat dat niet vermeld. In iedergeval niet in de prijslijsten. In de folders word alleen het soort bekelding aangeduid, niet het vloerkleed. Het is aannemelijk dat het bij een bepaald bekledingstype hoort. Ik heb latere stof met donker vloerbedeking. Ik dat dat alle Calibra's met bijv. mijn bekledingsoort dat ook hebben. De bekende zwart met grijze strepen heeft geloof ik altijd lichter grijs qua vloerbedeking.

Wat betreft zwart leer weet ik niet.

Terug
Naar boven