• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

airbagstoring na stuurwissel. HELP

kupersr

Post weinig
Beste leden,

Nou heb ik gister een nieuw stuurtje gemonteerd en dit heb ik geDaan zonder men accu los te koppelen. Omdat dat niet nodig was. Nu heb ik airbag storing.? Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik hoor het graag.

Gr

Gewoon altijd de accu loskoppelen als je met airbags aan t werk gaat, kleine moeite.

Gewoon even langs de dealer, kunnen ze m zo wissen.

als je airbags los moet halen, dan moet je idd even de accu loskoppelen, dan krijg je geen storingen. Dealer kan hem resetten met de computer

Nick-GSI wrote:
als je airbags los moet halen, dan moet je idd even de accu loskoppelen, dan krijg je geen storingen. Dealer kan hem resetten met de

Waaron gebeurde dit wel bij mij ?? Ik had namelijk de accu eraf een half uur

Jij hebt echt vet mazzel gehad zeg !!

Als je aan airbags gaat sleutelen moet je altijd de accu los koppelen.

Als de airbag statische spanning had opgepakt dan had hij kunnen ploffen !

Maar even de stroing wissen.

@stefanDTI wrote:Jij hebt echt vet mazzel gehad zeg !!

Als je aan airbags gaat sleutelen moet je altijd de accu los koppelen.

Als de airbag statische spanning had opgepakt dan had hij kunnen ploffen !

Maar even de stroing wissen.

accu los koppelen en nog eens 20 min wachten voor dat je hem aansluit !

ben altijd maar voorzichtig met dat spul :thumb

wat voor stuur heb je geplaatst dan? :kewlpics

en trouwens we spotte elkaar vlak bij de wasstraat in roden paar dagen terug :thumb

Ik had van de week ook iemand die bij mij langskwam voor een airbag met engels logo erop, daar hadden ze bij een demontageberijf zijn oude airbag er ook uitgehaald zonder de accu af te koppelen, ze zouden toch beter moeten weten, met de accu erop is het een russische roulette.

Meteen maar even zijn oude struur eraf gehaald en zijn lederen sportstuur erop gezet, kon hij meteen zien dat de airbag van mij in orde was, hij weer blij naar huis.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Haha bij liewes bedoel je. Ik zag je idd. Ga wel xtje naast je staan bij het sspotlicht haha. Of parkeerplaatsje

Terug
Naar boven